برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی آثار زیان‌باری برای زیست شهری دارد

محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به تصمیم وزارت ارشاد برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران و همچنین مغایرت این تصمیم با مصوبه شورای شهر مبنی بر ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در داخل شهر تهران گفت: ما از سال قبل هم اعلام کرده بودیم که برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب آمادگی داریم ولی آنها همراهی نکردند و نمایشگاه کتاب را در مصلی تهران برگزار کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: برگزاری نمایشگاه در مصلی برای زیست شهری آثار زیان‌باری دارد و وضعیت ترافیک را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد بیشتر به خاطر درخواست ناشران تصمیم به برگزاری نمایشگاه در مصلی گرفته است،گفت: دلیل دیگر آنها سهولت دسترسی بازدیدکنندگان به مصلی تهران است.

حق شناس با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد اصولا  با انتقال نمایشگاه به شهر آفتاب مخالف است و در گفت‌وگوهای شفاهی هم مخالفت خود را اعلام کرده است، گفت: البته در مورد نمایشگاه امسال هنوز به صورت کتبی نظر خود را اعلام نکرده‌اند و ما هم منتظریم ابتدا نظر معاونت حمل و نقل و راهور را کسب کنیم و بعد از اینکه نظرات را جمع‌بندی کردیم موضع خود را هم به وزارت ارشاد اعلام می‌کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اظهار تاسف از اینکه وزارت ارشاد به مباحث شهری توجه ندارد و براساس مسائل داخلی سازمان خودش تصمیم می‌گیرد، اظهار کرد: اگر آنها به خواسته ما مبنی بر برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب تمکین نکنند با مشکلات جدی روبرو می‌شویم.