بهترین زمان برای آشامیدن آب چه موقع است؟

 آیا می دانید که آشامیدن آب یک نجات‌دهنده‌ی به‌تمام‌معنا است؟ آشامیدن آب پاک و تمیز بدن شما را سالم و سلامت نگه می‌دارد و تأثیر زیادی عملکرد بدن شما خواهد داشت. گفته می‌شود که باید روزانه 8 لیوان آب بنوشیم تا بدنی سالم داشته باشیم. اما نباید به اجبار آب بنوشیم و بهتر است به احساس تشنگی‌مان فکر کنیم تا روزانه مجبور به نوشیدن آب بیشتری شویم. در این مطلب سعی داریم تا زمان مناسب برای آشامیدن آب را برایتان معرفی کنیم تا راحت‌تر روزی 8 لیوان آب را مصرف کنید و بدنی سلامت داشته باشید.

وقتی بیدار می‌شوید آب بنوشید
سعی کنید صبح که از خواب بیدار می‌شوید بدنتان را آب روشن کنید. حتی اگر شکمتان خالی باشد می‌توانید آب بنوشید و سپس صبحانه بخورید. یک لیوان آب سرد به‌کلی بدن را از خواب بیدار می‌کند و سیستم گردش خون را فعال خواهد کرد. از سوی دیگر نوشیدن آب در اول صبح می‌تواند به سوختن کالری‌های باقی‌مانده در بدن کمک کند. پس به‌محض بیدار شدن یک لیوان نوشیدن آب‌خنک را فراموش نکنید و تأثیر آن را در عملکرد بدنتان مشاهده کنید.

قبل از هر وعده‌ی غذایی آب بنوشید
نوشیدن آب قبل از غذا به شما احساس خوبی خواهد و احساس گرسنگی شدید را از بین می‌برد. در نتیجه شما به میزان لازم غذا خواهید خورد و حرص به غذا و زیاده‌روی در خوردن از بین خواهد رفت. نوشیدن آب قبل از می‌تواند معده را مرطوب کند و از آسیب غذاهای اسیدی به معده جلوگیری می‌کند. آب به هضم غذا کمک کند و همچنین معده را برای خوردن غذا آماده خواهد کرد. همچنین نوشیدن آب قبل از غذا دهان را تمیز می‌کند و طعم غذاها بهتر احساس خواهد شد.

زمانی که گرسنه هستید آب بنوشید
اگر بین دو وعده‌ی غذای گرسنه می‌شوید می‌توانید به‌جای خوردن غذا آب بنوشید. انسان در مواردی حس تشنگی را با حس گرسنگی اشتباه می‌گیرد درواقع شما تشنه هستید ولی احساس گرسنگی می‌کنید و غذا می‌خورید. درواقع باید بیشتر بر حس تشنگی‌تان تمرکز کنید تا آب بیشتری بخورید و در روز اگر احساس گرسنگی مضاعف داشتید بدانید که حستان درواقع حس تشنگی است.

قبل از ورزش آب بنوشید
برای اینکه در طول ورزش بدنتان آب کافی را داشته باشد تا بتواند درجه حرارت بدن، رطوبت لازم بدن و سطح مایعات را تنظیم کند؛ باید قبل از ورزش حتماً آب بنوشید. درواقع یک لیوان آب می‌تواند کم‌آبی بدن قبل از ورزش را برطرف کند و دمای بدن را در سرما و گرما تنظیم کند.

بعد از ورزش آب بنوشید
پس از ورزش مجبور می‌شوید تا آب زیادی بنوشید و آب را جایگزین عرق کردن بدن در ورزش کنید. مقدار مصرف آب شما بعد از ورزش به وزن، سلامتی بدن و شرایط گرما و سرمای بدن بستگی دارد. البته آب بیش‌ازحد پس از ورزش هم می‌تواند به بدن آسیب برساند پس اعتدال را رعایت کنید و بر اساس میزان نیاز بدن بعد از ورزش آب بنوشید.

برای از بین بردن باکتری‌های بدن آب بنوشید
اگر بدنتان در معرض میکروب و ویروس‌ها قرار گرفت حتماً آب بیشتری بنوشید. همچنین اگر در محیط‌هایی که میکروب‌های بیشتری وجود دارد مانند بیمارستان، محل کار و مدرسه هستید حتماً آب بیشتری بنوشید تا میکروب‌ها از بدن خارج کنید و بدن را از هرگونه میکروب و ویروس بشویید. آب می‌تواند میکروب‌ها و باکتری‌های مهاجم را از بین ببرد و از آسیب این باکتری‌ها به بدن جلوگیری نماید.

در دوران بیماری آب بنوشید
اگر در دوران بیماری هستید و داروهای سرماخوردگی مصرف می‌کنید باید بگوییم که داروها آب بدن را خشک می‌کنند درنتیجه بدن نیاز به آب بیشتری خواهد داشت. درنتیجه در دوران بیماری نوشیدن آب و مایعات ضروری است. نوشیدن 8 لیوان آب در روز می‌تواند دوره‌ی بیماری را کوتاه‌تر کند و ویروس‌های بدن را زودتر دفع نماید.

در زمان خستگی آب بنوشید
اگر در دوران بیماری هستید و داروهای سرماخوردگی مصرف می‌کنید باید بگوییم که داروها آب بدن را خشک می‌کنند درنتیجه بدن نیاز به آب بیشتری خواهد داشت. درنتیجه در دوران بیماری نوشیدن آب و مایعات ضروری است. نوشیدن 8 لیوان آب در روز می‌تواند دوره‌ی بیماری را کوتاه‌تر کند و ویروس‌های بدن را زودتر دفع نماید.
کته: منظور از آب، آب پاک و تصفیه‌شده است و آبی که همراه با املاح و مواد شیمیایی باید بسیار مضر خواهد بود و باعث بیماری خواهد شد. درنتیجه برای در اختیار داشتن آب پاک می‌توانید از دستگاه تصفیه یا فیلتر استفاده نمایید که 99 درصد آلودگی آب را از بین خواهند برد.