آخرین وضعیت‌ راه‌های کشور

 بر اساس‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌ هوشمند تردد شمار بر‌خط‌، ‌در حال حاضر غیر از محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در این گزارش، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد.‌

کل تردد ثبت‌شده در شبانه‌روز گذشته براساس آخرین اطلاعات حاصل از فعالیت 2214 دستگاه تردد شمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل 2.1 درصد کاهش نشان می‌دهد، در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 12.5 درصد، اوج تردد بین ساعات 17 الی 18 و کمترین تردد بین ساعات 4 الی 5 صورت پذیرفت، هموطنان‌ با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب ‌تری را برای سفر انتخاب کنند‌.‌

به دلیل بارش برف در برخی استان‌ها و احتمال بروز یخ‌زدگی و لغزندگی مسیر، مه‌‌آلو‌دگی و کاهش دید، به راننده‌ها توصیه می‌شود، حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات گرمایشی خودرو خود مطمئن باشند.

هواشناسی راه‌ها

امروز ‌شنبه بارندگی د‌ر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شرق سواحل خزر، بخش‌های جنوبی دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و نوار شمالی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و شمال شرق کشور خواهیم داشت و هوای سرد د‌ر نیمه شمالی کشور تا اواسط هفته ماندگار خواهد بو‌د.

‌پرترددترین جاده‌های کشور

 آزادراه‌ ‌‌کرج‌-تهران،‌ آزادراه قزوین-کرج،‌ آزادراه تهران-کرج،‌ آزادراه کرج-قزوین‌، آزادراه ساوه - تهران، آزادراه قم-تهران، آزادراه تهران-کرج، محور پاکدشت-تهران، آزادراه تهران-ساوه و جاده تهران-شهریار، محور شهریار-تهران و محور تهران-پاکدشت‌ ‌در 24 ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته‌اند‌‌.

‌ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی و شرایط نامناسب فیزیکی راه‌

محور رامیان -اولنگ-شاهرود ‌واقع در استان‌های گلستان و سمنان‌ به دلیل نبود ایمنی کافی، فعلاً مسدود ‌است.

‌محور فرعی شمشک – دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، ‌تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور پونل - خلخال در استان گیلان محدوده قبل از سد شفارود به علت ریزش کوه‌ تا اطلاع بعدی مسدود است.

محور املش-اطاقور واقع در استان گیلان، از مورخ 14 مهر 97 تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور سی‌سخت – پادنا واقع در استان کهگیلویه و بویر‌احمد، از مورخ 15 مهر 97 تا اطلاع بعدی ‌به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور گنجنامه – تویسرکان‌، واقع در استان همدان‌، از مورخ 25 آبان 97 تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محور سروآباد – پاوه‌، واقع در استان کردستان‌، از مورخ 3 آذرماه 97 تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

 محور فرعی رویان – بلده (حدفاصل وازک تا بلده)‌ واقع در استان مازندران‌ از مورخ 12 دی 97 تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

در محور اندیکا‌–شهرکرد، واقع در استان خوزستان، تردد اتوبوس‌ها از ساعت 17 مورخ 23 دی تا ساعت 7 مورخ 29 دی 97 از محور مسجد سلیمان –اندیکا – شهرکرد و بالعکس به دلیل رانش کوه وآب گرفتگی مسدود است و محور جایگزین محورهای اندیکا –مسجد سلیمان – هفتکل-ایذه-شهرکرد و اندیکا‌–‌مسجد سلیمان –شوشتر- اندیمشک-خرم آباد –الیگودرز-شهرکرد است.

‌محدودیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای

در محور کرج – چالوس در محدوده تونل امیرکبیر ‌از مورخ 29 مهر تا 20 اسفند 97، روزهای شنبه تا  سه‌شنبه در حوزه استان البرز (میدان امیرکبیر) از ساعت 22:30 تا 5 روز بعد و در حوزه استان مازندران (مقطع مرزن آباد) از ساعت 21 الی 5 روز بعد‌، به غیر از روزهای چهارشنبه‌، پنجشنبه، جمعه‌، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه‌، به دلیل اجرای عملیات ایمن‌سازی تونل امیرکبیر (شماره 5)‌ محور فوق مسدود‌بوده و تردد از محورهای فیروزکوه و هراز انجام می‌شود.

در آزادراه تهران – کرج واقع دراستان تهران، از مورخ 9 مهر تا 15 اسفند 97، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت 09:00 تا 16:00 و روزهای چهارشنبه‌ از ساعت 09:00 تا 12:00 ‌غیر از ‌ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌دلیل اجرای عملیات نصب نیوجرسی مفصلی در رفوژ میانی، حدفاصل کیلومتر 0 تا 500+13، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

محور دماوند – فیروزکوه (پل دلیچایی)‌ واقع در استان تهران‌، از مورخ 6  آذر تا 30 بهمن 97 ‌روزهای شنبه از ساعت 12 الی 18، روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه از ساعت 7 الی 18 و روزهای چهارشنبه از ساعت 7 الی 12 هر هفته ‌غیر از روزهای پنجشنبه‌، جمعه‌، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه به دلیل اجرای عملیات ایمن‌سازی و تهیه و نصب هندریل پل‌های دلیچایی در کیلومتر 150+44 الی 320+44 ‌تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط  انجام می‌شود.

مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند و یا با شماره‌های 141 و 88925252 تماس بگیرند.