ایجاد مزاحمت برای زن جوان با آیدی جعلی

سرهنگ تورج کاظمی اظهار داشت:خانمی ۲۷ ساله ساکن جنوب شرق تهران با طرح شکایتی اظهار داشت فردی ناشناس با دسترسی به اطلاعات و محتویات داخل گوشی همراه من ، ضمن ساختن آیدی جعلی برای مخاطبان من ایجاد مزاحمت نموده و از من مبلغ یکصد میلیون ریال ،درخواست کرده و گفته است اگر این مبلغ را نپردازم تصاویرشخصی ام را شبکه های اجتماعی منتشر می کند.

این مقام مسوول افزود: با تحقیق بیشتر از شاکیه ، ایشان گفت متهم برادر یکی از دوستان دانشگاهی ام است وهنگام رفت آمد با دوستم ،ایشان به من علاقه مند شده است و با پیشنهاد ازدواج ارتباط دوستانه ای جهت آشنایی بیشتر ازهم و خانواده ها برقرار کردیم ولی خواستگارم بدون اطلاع من با دسترسی به گوشی همراهم ، اقدام به استخراج اطلاعات شخصی و خانوادگی من کرده است .

سرهنگ کاظمی افزود :با احضار متهم ۳۲ ساله ساکن تهران، وی در تحقیقات انجام شده ، بیان داشت مدت چهار سال با شاکیه به قصد ازدواج ارتباط دوستانه داشتم واز وی طلبکار هستم ، به دلیل اینکه صفحه اجتماعی مرا در شبکه های اجتماعی بلاک و مسدود می نمود تصمیم گرفتم به قصد انتقام گیری و آزار و اذیت وی با آی دی های مختلف برای او ایجاد مزاحمت کنم وتصویرش را منتشر نمایم .

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اقدامات پلیس دراین خصوص بیان داشت: پرونده با ادله جمع آوری شده بهمراه طرفین به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای جهت سیر مراحل قانونی پرونده ارسال شد.

سرهنگ کاظمی به شهروندان توصیه کرد: اکنون که استفاده از شبکه های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است و بیشترین زمان تعامل ما در این شبکه ها شکل می گیرد ، بهتر است درکنار استفاده مطلوب از آن با رعایت اخلاق مداری از سوء تفاهم و آسیب های تعامل در این فضا بکاهییم همانطور که برای حضوردر جامعه و تعامل با دیگران رعایت احترام به حریم خصوصی افراد ضروری است فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خالی از این امر نیستند.

وی خاطر نشان کرد : همیشه حواستان باشد که اعتماد، باعث واکنش سریع شما برای ارسال و پست مطالب شخصی نگردد و مطالب متناسب با مخاطب ارسال شود ،هوشیارانه عمل کنید تا در آینده از تاثیر منفی این اعتماد در وضعیتی علیه خود قرار نگیرید.