توضیحات عضو شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت مسجد چهارراه ولی‌عصر (عج)
زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران با اشاره به جلسه‌ای که روز چهارشنبه به دعوت کمیسیون فرهنگی شورای شهر برای بررسی وضعیت مسجد چهارراه ولی‌عصر (عج) تشکیل شد، گفت: در حال حاضر بین شهرداری و متولی مسجد اختلاف نظری مبنی‌بر اطلاق مسجد یا مجتمع فرهنگی نسبت به این بنا وجود دارد که در این زمینه باید به یک نظر واحد رسید.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تاکنون برای این بنا صیغه مسجد قرائت نشده است، اظهار کرد: در کنار این بنا بحث گذر رودکی و به هم ریختگی چهارراه ولیعصر هم مطرح است که آن به یک محل تجمع غیرقابل کنترل برای فروش انواع اجناس تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع فرهنگی دارای نمازخانه‌ای با ۶۰۰ نفر ظرفیت است، تصریح کرد: چون برای این بنا صیغه مسجد قرائت نشده و با توجه به بافت آن منطقه و ظرفیت‌هایی که تئاتر شهر به عنوان یک تئاتر فرامنطقه‌ای دارد، این دو مجتمع می‌توانند با یکدیگر تبادل فرهنگی داشته باشند.
 
نژادبهرام با بیان اینکه ما ملتی اسلامی و ایرانی هستیم و این دو موضوع جداشدنی نیستند، اظهار کرد:، چون این دو موضوع واحد هستند، طبیعی است که تئاتر و سایر عناصر فرهنگی ما هم ایرانی اسلامی باشند و این مجتمع فرهنگی هم در تلاش است که فرهنگ ایرانی اسلامی را نشر دهد.
 
عضو شورای شهر تهران افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که برای این بنا تعریف شده، نمی‌توان آن را تغییر کاربری داد و طراحی آن برای مجتمع فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اسناد نشان می‌دهد این بنا یک مجتمع فرهنگی است، اظهار کرد: قرار شده که شهرداری منطقه با همکاری کمیسیون فرهنگی امور مساجد و دیگر ذی‌نفعان راه‌های برون رفت از این وضعیت را پیگیری کند و در این شورای راهبردی بررسی می‌کنند که آیا برای این بنا صیغه مسجد خوانده شود یا خیر.