کارت زرد عضو شورای شهر به شهردار تهران

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه 14 بهمن ماه) برگزار شد، با انتقاد از گسترش رستوران ون‌ها اظهار کرد: ما باید گسترش‌گر زیست شبانه صحیح باشیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اخیراً مشاهده شده که شهرداری‌های مناطق مختلف با هدف بهبود زیست شبانه و استفاده از برخی فضا‌های شهری در شب اقداماتی را انجام می‌دهند که خیلی اوقات تکراری و بدون نوآوری است، گفت: عمده این فعالیت‌ها شامل رستوران ون‌ها و معابر غذا است.

وی با بیان اینکه اغلب غذا‌های عرضه شده فست فود و ساندویچ‌هایی هستند که از نظر بهداشتی قابل رضایت نیست و موجب سد معبر و آلودگی هوا می‌شود، گفت: مصرف کنندگان این اقلام بیشتر افراد برخوردار جامعه هستند و این مسئله با عمومی بودن فضا‌های شهری در تضاد است.

خداکرمی تصریح کرد: بر همین اساس به شهردار تهران تذکر می‌دهم تا شهرداران مناطق نسبت به توقف گسترش رستوران ون‌ها اقدام و به جای آن شرایطی را فراهم کنند که در هر منطقه از پتانسیل‌های مردمی استفاده شود و اقداماتی نظیر نمایش‌های خیابانی و اجرای موسیقی توسط گروه‌های آماتور ساکن در همان محله انجام شود و یا بازار‌های شبانه برای دستفروشان ایجاد کنند تا دستفروشی از روز به شب انتقال یابد.