از سال آینده محدوده زوج و فرد پولی می‌شود

 پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر گفت: بر اساس قولی که به شورای شهر داده بودیم امروز لایحه بودجه را تقدیم شورا کردیم.

وی با بیان اینکه ۹ درصد سقف بودجه شهرداری افزایش پیدا کرده است، گفت: ۱۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران بوده است.

شهردار تهران با بیان اینکه بودجه حمل‌ونقل عمومی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: با دست خالی کار می‌کنیم.

حناچی با اشاره به اینکه روزانه ۲ میلیون سفر در حوزه حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود، گفت: نقطه هدف ۷ میلیون نفر است و برای رسیدن به هدف حداقل باید ۲ هزار واگن اضافه و ۳ هزار دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شود.

وی در خصوص نحوه کمک‌رسانی دولت به شهرداری، گفت: کمک‌ها بیشتر از نوع فاینانس است.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص میزان بدهی‌های دولت به شهرداری گفت: سازمان حسابرسی در حال بررسی است و تاکنون بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان از دیون را تأیید کرده است.

حناچی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شهرداری نتوانسته با بانک‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهد به همین دلیل بخشی از اوراق مشارکت سوخت شد، گفت: به دلیل مشکلات بدهی‌ها بخشی از اوراق مشارکت سوخت شد در حال مذاکره هستیم برای سایر اوراق مشارکت.

وی  درباره ساماندهی و یکسان‌سازی قبور شهدا گفت: برنامه خاصی نداشتیم و سیاست‌های اعلام شده توسط مقام معظم رهبری را تأمین می‌کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: اگر خانواده‌های شهدا نظری داشته باشند اعلام کنند حتماً پیگیری می‌شود.

وی درباره اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال آینده گفت: نگاه ما در محدوده طرح ترافیک درآمدی نیست و سلامت شهروندان را در نظر می‌گیریم.

حناچی با بیان اینکه نباید تعداد روز‌های آلوده افزایش پیدا کند، گفت: طبق آمار‌ها امسال میزان آلودگی هوا کمتر بوده است.

به گفته شهردار تهران امسال شهرداری از محل طرح ترافیک درآمد کمتری نسبت به سال گذشته داشته است و تأکید می‌کنم نگاه ما اصلاً مالی نیست.

حناچی با بیان اینکه از سال آینده از محدوده زوج و فرد عوارض اخذ می‌شود، گفت: اخذ عوارض از این محدوده از تابستان سال ۹۸ آغاز می‌شود.

به گفته وی، طرح زوج و فرد در کوتاه مدت تأثیرگذار است و در درازمدت بدون تأثیر است.