با این خوراکی های خوشمزه، خشم و اضطراب خود را کنترل کنید

برای درمان عصبانیت و اضطراب، روش‌هایی متعدد وجود دارد که یکی از این روشها، استفاده از خوراکی‌هایی است که به آرامش کمک می‌کند.

جالب است بدانید خوراکی‌هایی مثال سبزیجات و لبنیات در ایجاد حس ارامش در افراد مختلف نقشی پررنگ دارند. درواقع با کمک مصرف یک لیوان شیر یا یک کاسه ماست کم چرب می‌توان به آرامش رسید. نکته جالب‌تر این که گاز زدن برخی میوه‌ها و سبزیجات هم به آرامش کمک می‌کند هم تنش روانی فرد را کاهش می‌دهد. برای مثال اگر هویج، کرفس، سیب را در هنگام عصبانیت گاز بزنید، احساس آرامش را تجربه خواهید کرد.

اگر از افرادی هستید که هنگام عصبانیت دچار افزایش فشار خون می‌شوید بهتر است کرفس را بیازمایید. کرفس نه تنها فشار خونتان را کاهش می‌دهد، بلکه به کاهش اضطراب و افزایش آرامشتان کمک می‌کند.

موز از دیگر خوراکی‌هایی است که به ایجاد حس آرامش در فرد کمک می‌کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در نتیجه می‌تواند برای ایجاد حس آرامش بسیار مفید باشد.

جالب است بدانید که دمنوش‌هایی مثل دمنوش چای سبز، دمنوش لیمو، دمنوش گل محمدی و ... نیز در ایجاد حس آرامش در فرد عصبانی موثر است.

مصرف خرما، کشمش و دیگر خوراکی هایی که شیرینی سالم دارند ،نیز می‌توانند در افزایش حس آرامش افراد نقش داشته باشند.

به طور کلی سعی کنید وقتی عصبی هستید خوراکی‌هایی را که چاق کننده هستند از دور و بر خود جمع کنید. برای مثال سعی کنید از قرار دادن انوع چیپس، پفک، شکلات شیرین و دیگر خوراکی‌ها روی میز جلوگیری کنید تا وقتی عصبی هستید ناخواسته دچار پرخوری عصبی نشوید.