یک خوردنی خوشمزه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان

در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

کلسترول چیست؟

کلسترول نوعی چربی است که در همه سلول‌های بدن شما یافت می‌شود، کلسترول در خون حل نمی‌شود و توسط لیپوپروتئین‌ها وارد سلول می‌شود و از آن خارج می‌شود، لیپوپروتئین ترکیبی از پروتئین و چربی است و چربی را در خون حمل می‌کند، وجود کلسترول در کبد، نخاع و مغز ضروری است.

کلسترول در ساخت و نگهداری سلول‌ها، برخی هورمون‌ها، ساخت ویتامین D و جذب ویتامین‌های محلول در چربی نقش دارد، مقدار مناسب کلسترول کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در دسی لیتر است.

کشمش و فواید بی‌شمار آن

برخی تصور می‌کنند که کشمش باعث پوسیدگی دندان می‌شود اما باید گفت مصرف کشمش به هیچ وجه باعث پوسیدگی دندان نمی‌شود و حتی کشمش از خرابی دندان جلوگیری می‌کند، کشمش جایگزین مناسبی برای قند و افراد دیابتی است  چرا که قند موجود در آن طبیعی است و باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود.

افزایش چربی خون به چه صورت است؟

افزایش چربی خون همراه با بیماری‌هایی مانند کم کاری تیروئید، بعضی از بیماری‌های کبدی و کلیوی، بیماری‌های قند (دیابت)، نارسایی مزمن کلیه، چاقی، بعضی از عفونت ها، اعتیاد به الکل، ایدز و غیره دیده می‌شود؛ افزایش چربی خون با تجمع در دیواره رگ‌ها، تنگی آنها را به دنبال دارد و به همین دلیل باعث افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی، درد قفسه سینه و گرفتگی عروق می‌شود،  برای تشخیص بالا بودن چربی خون، اندازه گیری ۲ نوع چربی خون یعنی کلسترول وتری گلیسیرید انجام می‌شود، در این میان معمولا افزایش کلسترول به عنوان عامل بیماری‌زای جدیدتری مطرح می‌شود.

بهترین علاج کم خونی

مصرف شیره انگور بصورت شربت یا به عنوان میان وعده و حتی صبحانه بهترین علاج کم‌خونی است؛  شیره انگور بسیار مقوی است و برای کودکانی که بر اثر بیماری یا عمل جراحی ضعیف شده‌اند، بسیار مفید است؛ انگور و شیره آن نازایی را رفع و در زنان عملکرد تخمدان‌ها را تقویت می‌کند، شیره انگور و شیره خرما و شیره توت را هم می‌توانید به نسبت مساوی مخلوط کنید و روزی سه قاشق به بچه‌ها بدهید،  این معجون برای درمان کم خونی، سرماخوردگی و سرفه، رفع بیحالی و بی‌حسی و تقویت بنیه بدنی مفید است.

بدخطی کودکان؛ نشانه اختلالات نوشتاری

اختلال یادگیری شکل‌های گوناگونی دارد و بر اساس آن با علائم متفاوتی تظاهر پیدا می‌کند؛ یکی از علائم اختلال نوشتن است،  دانش‌آموز مبتلا، توان نوشتاری و دست‌خط خوبی ندارد، املای او پر از غلط است و نقطه‌گذاری و دستور زبان او مشکل دارد،  توانایی برقراری ارتباط با جملاتی که می‌نویسد، ندارد، چون نمی‌تواند کلمات و جملات را درست به هم مرتبط کند.

ساختار نوشتار این کودکان ضعیف بوده و نمی‌توانند آنچه در ذهنشان است با نوشتن به دیگران انتقال دهند، نوشته‌های این گروه افراد پراکنده و گسسته است و خواننده توانایی درک مطلب را نخواهد داشت.