چرا سامانه شفافیت شهرداری سعی در مخفی کردن برخی از دریافتی‌ها دارد؟

گروه اجتماعی- بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در توئیتی نوشت: با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، برای نخستین‌بار اطلاعات سفرهای خارجی مدیران شهری بر روی وب‌سایت شفافیت در دسترس عموم قرار گرفت. به گفته آروین که سامانه شفافیت شهرداری تهران با هدف شفاف‌سازی عملکرد شهرداری تهران در ۲۱ فروردین ۹۷ رونمایی شد.

به گزارش افکارنیوز، در ابتدا، جزییات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان بر روی این سامانه انتشار یافت و سپس جزئیات قراردادهای بالای ۲۵۰ میلیون تومان هم به آن اضافه شد.

اکنون نیز لیست حقوقی معاونان حناچی بر روی سامانه و در معرض انظار عمومی قرار گرفته است.

حالا آنطور که آروین گفته است؛ مشخصات همه 65 هزار و 930 نفر کارکنان شهرداری تهران، حقوق و مزایای مستمر مدیران شهرداری تهران بر اساس مبلغ درج شده در حکم مدیران و اطلاعات سفرهای خارجی کارکنان شهرداری بر روی سامانه شفاف به آدرس shafaf.tehran.ir در دسترس عموم قرار گرفت.

گرچه انتشار این لیست را باید به فال نیک گرفت، اما هنوز ابهاماتی در این شفافیت وجود دارد که بهتر است شهردار تهران و یا اعضای شورای شهر آن ها را مرتفع کنند.

از جمله ابهاماتی که وجود دارد این است که حقوق عبدالمجید امامی معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران در این جدول ذکر نشده است.

نکته ی مهم و قابل توجه دیگر این است که تعدادی از معاونین حناچی در سازمان‌های شهرداری تهران عضو یا رئیس هیئت مدیره هستند و از آنجا نیز حقوق و پاداش قابل توجهی دریافت می‌کنند و مبلغ این حقوق به قدری هست که با حقوق دریافتی آنان در جدول اعلام شده برابری کند و یا ممکن است حتی بیشتر از آن باشد، خوب است که این مبالغ نیز در سامانه شفافیت قرار داده شود، نه اینکه صرفا مبلغ حقوق پایه آنان ذکر گردد.

ایرج معزی رئیس هیات مدیره عمران مناطق شهرداری تهران است و عبدالحمید امامی رئیس هیات مدیره املاک و مستغلات است.

این انتقادات به توئیت آروین به قدری بود که واکنش وی را به همراه داشت.

آروین در توئیتی دیگر نوشت: دریافتی مدیران شامل حقوق و مزایای مستمر مندرج در حکم و مزایای غیرمستمر است؛ اکنون فقط حقوق و مزایای مندرج در حکم مدیران منتشر شده است؛ استدلال این بود که مزایای غیرمستمر ماهیانه متغیر است لذا مقرر شد درپایان سال، متوسط مزایای غیر مستمر مدیران در یکسال نیر محاسبه و منتشر شود.

حال مردم پایتخت منتظر هستند تا نه تنها از تمامی حقوق و مزایایی که معاونان شهردار دریافت می کنند، آگاه شوند، بلکه نمایندگان شورای شهر نیز میزان دریافتی خود را در این سامانه اعلام کنند.