پایتخت آماده پذیرش مسافران نوروزی می شود

سالهاست که استان تهران گذرگاهی برای مسافران نوروزی به ویژه با مقصد شمال کشور است و بیشترین برنامه ریزی‌ها حول محور استقبال از مسافران نوروزی با این هدف انجام شده است، اما امسال نگاه دیگری در برنامه ریزی‌های ستاد استقبال از سفر‌های نوروزی در تهران وجود دارد و این بار تهران است که میزبان خیلی از مسافران می‌شود.

براساس آمار؛ ۱۱۴ هتل، ۲۵ هتل آپارتمان، ۱۷ پانسیون ویژه، ۶ اقامتگاه گردشگری و درحقیقت ۳۵ هزارو ۵۷۷ تخت و یکهزار و ۴۵۱ دفتر خدمات مسافری و گردشگری در استان تهران وجود دارد که توانسته با امتیازات ویژه به اقامتگاه‌های مناسبی برای مسافران و گردشگران تبدیل شود.

در کنار برنامه ریزی‌های استقبال از مسافران و تدبیر اقامتگاه، با اعلام سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران؛ طرح نظارتی کمیته تنظیم بازار از اول اسفندماه شروع شده و تا ۳۰ فروردین‌ماه ادامه دارد و جلسات کارگروه تنظیم بازار استان با هدف تامین مایحتاج ضروری شب عید و ایام تعطیلات در بخش نیاز گوشت و مرغ، میوه و سایر اقلام هر هفته در محل استانداری تهران برگزار می‌شود.

براساس اعلام امامی امین؛ معاون اقتصادی استانداری تهران؛ همچون سال‌های گذشته و با استقبال شهروندان از نمایشگاه‌های بهاره؛ امسال نیز این نمایشگاه‌ها در سه نقطه؛ مصلی امام (ره)، خاوران و بوستان ولایت برگزار خواهد شد و بر اساس رصد نیاز بازار نمایشگاه‌های جانمایی شده در حکیمیه و پارک ارم در انتظار اعلام نیاز اتاق اصناف است.

به گفته گودرزی؛ معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران؛ امنیت بازار برای حضور شهروندان نیز مهیاست و مردم استان تهران در ۱۶ شهرستان با آسایش به استقبال بهار و نوروز می‌روند.

کتابدار؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز با اشاره به آمادگی ستاد خدمات سفر در ایام نوروز گفت: علاوه بر پایگاه‌های امداد و نجات، ۱۸ پایگاه سلامت ایمنی نیز در تهران به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

صابریان رئیس اورژانس تهران نیز از فعالیت ۲۰۰ پایگاه، ۲۵۰ آمبولانس، ۲۳۰ موتورلانس، دو بالگرد عملیاتی و ۱۵ کمپ در محور‌های مواصلاتی خبر داده است که با احتساب این تجهیزات در هر پنج کیلومتر یک کمپ مستقر است. 

استان تهران با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و گردشگری امسال پر توان‌تر از سال‌های گذشته به استقبال مسافران نوروزی رفته است.