عکس العمل قبادی دانا به انتشار «برگه‌های حمایتی» در مجلس

در این برگه‌ها با عنوان «افراد را برای مساعدت معرفی کنید» از نمایندگان خواسته شده ضمن پر کردن فرم مذکور، مدارک مربوطه شامل تصویر کپی شناسنامه و کارت ملی افراد معرفی شده در راستای انجام مساعدت‌های ممکن (مالی)  را برای این سازمان ارسال کنند.

وحید قبادی دانا در مورد توزیع این برگه‌های حمایتی از سوی سازمان بهزیستی در مجلس گفت: در راستای شفافیتی که ما در بهزیستی سرلوحه کارمان قرار دادیم، بسیاری از مردم را در سیستم‌های بهزیستی شناسایی کردیم و به افراد کم برخوردار کمک می‌کنیم.

وی افزود :ولی افرادی هستند که به بهزیستی مراجعه نمی‌کنند بلکه به جاهایی مثل دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگی‌های ولایت فقیه در استانها، دفاتر نمایندگان مجلس مراجعه می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:ما به دلیل وجود نامه‌های زیادی که از طرف نمایندگان مجلس داشتیم که برای دریافت کمک به سازمان مراجعه می‌کردند و این نامه‌ها پراکندگی زیادی داشتند ما نامه‌ای زدیم خطاب به کسانی که این نامه‌ها را به بهزیستی نوشتند مبنی براین که ما آمادگی داریم که کمک‌های موردی انجام دهیم.

وی ادامه داد: بنابراین این افرادی که معرفی می شوند تحت پوشش بهزیستی نخواهند بود و مددجوی سازمان نیستند، بلکه مثل کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه مسکن و درمان به این افراد کمک موردی می شود.

وی گفت: ما سعی کردیم که نامه را به نمایندگان مجلس با فرمتی واحد به ما معرفی کنند چون سیستم پرداخت ما دیگر سامانه‌ای شده است و دستی نیست به خاطر همین شماره ملی و نام و مشخصات افراد را می‌گیریم و به سیستم وارد می‌کنیم.

قبادی دانا تصریح کرد : اگر افراد معرفی شده جزو مددجویان ما نبودند و کمک دریافت نکرده بودند کمک‌های موردی را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی در مورد محدودیت مالی در این زمینه گفت: ما یک بودجه خاصی برای این موضوع گذاشتیم ولی به هر حال بستگی به کمکی است که برسد، اگر درخواست‌ها زیاد باشد باید بودجه جدید تخصیص دهیم.

وی افزود: همچنین یک مقدار بودجه در سازمان برای کسانی که از جاهای مختلف معرفی می‌شوند در نظر گرفته شده مانند افرادی که همیشه از سوی نمایندگان مجلس به ما معرفی می شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: این اقدام ربطی به مباحث بودجه ای در مجلس ندارد.

وی گفت: آن میزان بودجه مورد نیاز بهزیستی در سال قبل حدود 4 هزار میلیارد بوده که با 2 هزار میلیارد نوشته شده است یعنی در نوشتن آن صددرصد کسری داشته علاوه بر آن در تخصیص آن هم کسری داریم اصلاً ربطی به بودجه ندارد اگر بخواهیم با وضعیت فعلی اقتصاد بودجه را افزایش بدهیم امیدوارم طوری باشد که کفاف هزینه‌های بهزیستی را بدهد والا مددجویان و کارکنان ما در مضیقه هستند و هم دولت و هم مجلس باید کمک کنند.