واکنش رسولی به پیشنهاد افزایش سقف بودجه فرهنگی شهرداری تهران

سید حسن رسولی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران درباره پیشنهاد محمدجواد حق‌شناس برای افزایش سقف بودجه فرهنگی شهرداری تهران، گفت: پیشنهاد‌ات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی یک‌بار در کمیسیون تلفیق مطرح و بررسی شد، اما تائید نشد، زیرا پیشنهاد‌ها عمدتاً ماهیت جاری و هزینه‌ای داشت و در برخی موارد نیز با وظایف ذاتی و قانونی شهرداری تهران همخوانی نداشت.

وی ادامه داد: در جلسه شب گذشته کمیسیون تلفیق با کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با تغییر رویکرد این کمیسیون، مجدداً پیشنهاد‌ها مطرح و بررسی شد. بر این اساس پیشنهاد شد تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سرفصل بودجه فرهنگی شهرداری تهران اضافه شود تا پروژه‌های عمرانی در حوزه فرهنگی بر اساس برنامه سوم در سال ۹۸ عملیاتی شود.

خزانه‌دار شورای شهر تهران تأکید کرد: برخی از این سرفصل‌ها بر اساس وظایفی است که برای شهرداری‌ها مقررشده و شهرداری موظف است که آن‌ها را انجام دهد، از جمله تأمین مراکز نگهداری آسیب دیدگان و ایجاد گرمخانه.

رسولی اعلام کرد: بیش از ۷۰ درصد پروژه‌هایی که کمیسیون فرهنگی پیشنهاد داده است ماهیت تملک و دارایی و عمرانی دارد و جاری و هزینه‌ای نیست. پیشنهاد می‌کنم با افزایش ۲۰۰ میلیارد تومان موافقت شود.