استاندار تهران به قهرمانان ملی استان پاداش می دهد

 آیین تجلیل از هیئت های ورزشی و قهرمانان ملی استان تهران عصر روز سه شنبه با حضور محسنی بندپی استاندارتهران،سید فرید موسوی و سیده فاطمه ذوالقدر نمایندگان مردم پایتخت در مجلس شورای اسلامی، گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و جمعی از مسئولین حوزه ورزش و جوانان در وزارت ورزش و شهرداری تهران برگزار شد و قهرمانان ملی رشته های مختلف ورزشی در رقابت های بین المللی مورد تقدیر قرار گرفتند.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این مراسم ضمن اشاره به تحولات ارزنده حوزه ورزش و جوانان استان تهران در شرایط کنونی اظهار داشت: اگر به دنبال نشاط شادابی و تعالی جامعه هستیم باید گرایش اجتماع را به سمت ورزش ارتقا داده و در این امر برنامه ریزی و هدف گذاری لازم را داشته باشیم.

وی همچنین در ادامه ضمن اشاره به نقش سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در ارتقاء شاخص های ورزشی تصریح کرد: از زمان حضور سلطانی‌فر در این وزارتخانه نگاه جامع و برنامه محور در حوزه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی در کشور ایجاد شده که شایسته تقدیر است.

مقام عالی دولت در استان تهران یادآور شد: اهمیت ورزش از آنجا است که وقتی قهرمان ملی در رشته های مختلف افتخارآفرینی می کند همه ملت ایران چشم به آن صحنه و آن لحظه افتخار آفرینی می دوزند و این سهم کوچکی در راستای نشاط آفرینی در جامعه و تحکیم غرور ملی است.

محسنی بندپی یادآور شد: هر زمان در عرصه های مختلف ورزشی یک ملی پوش یا یک تیم ملی توانسته به افتخار دست پیدا کند به دنبال آن مردم شاداب شده و سرمایه اجتماعی مورد تقویت قرار گرفته است.

وی عنوان داشت: در استان تهران جوانان با استعداد و نخبه ای در حوزه ورزش و جوانان داریم که توانستند پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بالغ بر یک چهارم مدال های بین المللی را به نام ایران عزیز ثبت کنند این مهم به خودی خود گام بزرگی در عرصه ارتقا شاخص های سلامت و تحرک اجتماعی محسوب می شود.

استاندار تهران تأکید داشت: ما متولیان و مسئولین دستگاه ها و نهادهای مختلف در کشور باید سیستم برنامه محور و یکپارچه‌ای را برای ورزش قهرمانی داشته باشیم تا بتوانیم در راستای ارتقاء سطح نشاط و سلامت جامعه قدم ارزنده برداریم کما اینکه در کشورهای موفق حوزه های مختلف ورزشی همواره امر استعدادیابی در همه مقاطع تحصیلی مورد توجه مسئولین هم قرار گرفته و ما نیز باید به صورت علمی و کارشناسی به این سمت حرکت کنیم.

محسنی بندپی در ادامه ضمن اشاره به کاستی ها و نقصان های استان تهران در برخی عرصه‌ها اظهار داشت: استان تهران در شاخص های ورزشی آموزشی و فرهنگی از خیلی از استان های کم برخوردار کشور کم برخوردار تر بوده و این بر خلاف نگاهی است که برخی در هر شرایط و حوزه‌‌ای پایتخت را به عنوان استان ثروتمند می شناسند.

وی تصریح کرد به عنوان نمونه در حوزه فضاهای ورزشی، شهرستان بهارستان با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت تنها ۳۶ صدم متر مربع سرانه ورزشی دارد که باید در ارتقای شاخص ها بازنگری جدی داشته باشیم.

استاندار تهران همچنین در آیین تجلیل از مدال آوران ورزشی استان تهران است قول پرداخت پاداش ویژه به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی استان در آینده نزدیک خبر داد.