افزایش ۲۰ درصدی دریافتی مستمری بگیران بهزیستی در سال ۹۸

 وحید قبادی دانا در حاشیه بازدید پایگاه‌های امداد و نجات مستقر در آزادراه تهران- قم طی سخنانی گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار که حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌شوند، مستمری بگیر سازمان بهزیستی کشور هستند.

وی با بیان این که حدود ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی افراد دارای معلولیت هستند، گفت: ۲۶ هزار نفر از فرزندان تحت پوشش بهزیستی هستند، که ۱۰ هزار نفر از آنها در مراکز بهزیستی و ۱۶ هزار نفر در خانواده‌های جایگزین نگهداری می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تا پایان سال ۹۷ تمام مستمری بگیران بهزیستی مستمری خود را دریافت کردند و به این افراد عیدی نیز پرداخت شد و تمام یارانه‌ها و امداد فرزندان تحت پوشش تا پایان سال تسویه و پرداخت شد و یارانه مراکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی اعم از معلولین جسمی حرکتی، ذهنی، بیماران مزمن روانی و… با تعرفه سال ۹۷ در بهمن ماه و اسفند ماه پرداخت شد، که ۲۷ درصد نسبت به ماه‌های گذ شته افزایش داشت و همچنین یارانه روزانه افراد دارای معلولیت نیز در تمام استان‌ها تا پایان سال پرداخت شد.

قبادی دانا اضافه کرد: در سال ۹۸ در نظر داریم، تا مستمری را ۲۰ درصد افزایش دهیم.

وی با اشاره به نام گذاری سال ۹۸ به نام «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری گفت: تلاش داریم، تا در حوزه اشتغالمذذجویان مدل‌های مناسبی را طراحی کنیم، تا به اشتغال پایدار کمک کند و نیز با تقویت حوزه مسکن اندکی از هزینه‌های مددجویان را کاهش دهیم و در حوزه توانمندسازی این افراد گام برداریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها به ویژه معلولیت‌های ژنتیکی نیز اشاره کرد و افزود: اجباری شدن غربالگری زوج‌های جوان، تقویت مراکز مشاوره ژنتیک و نیز رایگان بودن آزمایش‌های ژنتیکی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد گام‌هایی در این جهت در سال ۹۸ است.