مترو یکی از نماد‌های توسعه پایدار شهر است

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در افتتاح بخشی از خط ۶ متروی تهران که با حضور رئیس جمهور و شهردار تهران برگزار شد، ضمن تبریک افتتاح این بخش از خط ۶ و تقارن آن با ماه شعبان گفت: از آقای روحانی به خاطر بازدید از این خط تشکر می‌کنم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: جا دارد که از آیت الله هاشمی هم یادی کنم که با کمک آقای روحانی در سال ۶۳ مترو را ساختند و با دلواپسان وقت که می‌گفتند مترو پروژه لوکس است، مخالفت کردند.

وی با بیان اینکه مترو به عنوان یکی از نماد‌های توسعه پایدار شهر است و در حال حاضر در همه کلان‌شهر‌ها مترو داریم، گفت: مهمترین رکن آن عدالت اجتماعی است و باید تلاش کنیم با مثلث مدیریت شهری دولت و حاکمیت آن را توسعه دهیم.

هاشمی با بیان اینکه متروی تهران ۷ خط دارد، اظهار کرد: مجموع خطوط از مرز ۳۰۰ کیلومتر عبور می‌کند که ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه تجهیزات آن شده که به همراه هزینه‌های انجام شده برای ساخت خطوط این هزینه به ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس شورای شهر تهران با ابراز تأسف که در حال حاضر ۷ میلیون سفر انجام نمی‌شود، گفت:‌در شورای اقتصاد ۲ میلیارد یورو فاینانس برای دولت به تصویب رسیده بود که یک میلیارد یوروی آن سهم مترو برای خرید ۶۳۰ واگن بوده که هنوز واگن‌ها تحویل داده نشده است.

وی با بیان اینکه شما به عنوان رئیس جمهور باید فشار بیاورید تا اجازه بدهند که کارخانه‌های واگن‌سازی فعال شوند، اظهار کرد: متأسفانه در خطوط ۶ و ۷ از قطار‌های خطوط قبلی استفاده می‌شود و این به معنای کاهش واگن در خطوط قبلی و فشار آمدن به مسافران است که نتیجه این فشار‌ها استفاده کمتر آنه از مترو خواهد شد.

هاشمی افزود: اگر مسئله تجهیز مترو حل شود، ماهانه یک ایستگا‌ها افتتاح می‌شود و ۴۰ هزار نفر مسافر هم بیشتر استفاده می‌کنند که شما به عنوان رئیس جمهور باید این موضوع را پیگیری کنید.