برآورد اولیه خسارات ناشی از سیل در استان لرستان

امید دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان در خرم آباد ، در عصر روز جاری با حضور وزیر نیرو اعلام کرد: در جریان سیل اخیر، علاوه بر قطعی برق در برخی از شهرستانها، برق( ١١٤٥ ) روستا قطع شدکه با اقدامات انجام شده ، برق شهرستان‌ها در همان روز نخست وصل و برق تعداد (١٠٦٤) روستا نیز در اسرع وقت به شبکه وصل شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تنها برق مربوط به ٨١ روستا قطع بوده، که با اقدامات درحال انجام ، برق نیمی از روستاههای باقیمانده ، طی دو روز آینده متصل خواهد شد، گفت: برآورد خسارت‌های وارده به بخش توزیع برق ، حدودا (٦٣ ) میلیارد تومان برآورد می‌شود.

دین‌پرست افزود:در حوزه آب شهری، مشکلی وجود نداشته و در حوزه آب روستایی ، طی دو مرحله ، آب مربوط به ( ٩٦٤) روستا قطع شد که هم اکنون، به جز (٩) روستا، آب تمامی روستاها وصل شده است.

وی با بیان اینکه برآوردهای اولیه، نشان از ورود ٣٣٦ میلیارد تومان خسارت به حوزه آبفای شهری و مبلغ  ١٥٢ میلیارد تومان خسارت نیز به آبفای روستایی وارد شده است، تصریح کرد: مجموع خسارات وارده به حوزه آب و برق استان، بالغ بر (١٢٣٩) میلیارد تومان است.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت:‌ در جریان وقوع سیل ، به شبکه گاز (٣) شهرستان و ( ١٧٣) روستا آسیب وارد شده است که گاز شهرستان‌ها و تعداد (١٦٩) روستا متصل و تنها گاز (٤) روستا قطع بوده و میزان خسارت وارده به شبکه گاز، حدودا (٥٠) میلیارد تومان است و در حوزه راه نیز، به (٦٠٠) کیلومتر از راههای اصلی، فرعی و روستایی ، به (٦٠٠) کیلومتر از راههای در حال احداث و (٥٨٨) دهنه پل آسیب و خسارات جدی وارد شده است.

وی با بیان اینکه خسارات وارده به حوزه راه، بالغ بر (١٥٠٠) میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: خسارات وارده به حوزه کشاورزی نیز، قریب به (٩٢٠) میلیارد تومان برآورد می‌شود.