کمک ۱۳۰میلیارد تومانی مردم به سیل زدگان

 علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری با اشاره به اقدامات این جمعیت در مناطق سیل زده ،اظهار داشت: سیل امسال بسیار ویرانگر بود و گستردگی سیا در استان‌های مازنداران، خوزستان، ایلام و گلستان در حال امدادرسانی هستیم.

وی ادامه داد: شاید بتوان گفت تنها جایی که در سیل در امان بود کیش بود و ۳۱استان در گیر سیل بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان داشت: در این ایام به ۴۴۵هزار نفر امداد رسانی و به ۲۲۷هزار نفر اسکان اضطراری داده شد و برای بیش از ۱۰۰هزار نفر در استان خوزستان اسکان صورت گرفت.

پیوندی اضافه کرد: در بحث تغذیه تلاش کردیم بسته‌های مایحتاج سیل زدگان را توزیع کنیم و بیش از ۴۰هزار چادر توزیع شد.

وی با بیان اینکه تیم های درمانی و تیم روحی و روانی سحر خدمات ارایه دادند، افزود: تا به امروز بیش از ۱۰۰میلیارد تومان به سیل زدگان توسط مردم کمک شده است یعنی به هر ایرانی۱۲۵۰ تومان سهم می شود؛ ضمن اینکه مردم کمک کالایی بیش از ۳۰میلیارد تومان به صورت اقلام خوراکی ، موکت ،ست بهداشتی و... ارسال کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد:کمک های خارجی تا این لحظه یک دلار یا یورو به صورت نقدی نبوده به دلیل اینکه حساب ارزی هلال احمر بسته بود به ما واصل نشد.

پیوندی با اشاره به کمک های غیر نقدی کشورهای ترکیه ، آلمان، کویت، ارمنستان ، پاکستان و فرانسه گفت: همدلی خوبی بین نیروهای امدادی، مردم و نیروهای مسلح وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به کمک ۶۳ میلیارد تومانی نقدی مردم به زلزله زدگان کرمانشاه، افزود: بعد از زلزله بهره بانکی این کمک‌ها نیز با نظارت لازم بین افراد توزیع شد.

پیوندی با اشاره به آمار تلفات سیل، بیان داشت: براساس اعلام پزشکی قانونی ۷۰نفر در سیل فوت کردند که به هر خانواده آنها مبلغ ۱۰میلیون تومان کمک می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تا کنون هلال احمر از منابع داخلی و ذخیره انبارها ی خود ۱۲۶ میلیارد تومان هزینه کردیم.

پیوندی با بیان اینکه ارتش،سپاه و بسیج و نیروهای امدادی با تمام توان حضور دارند،گفت: نقطه قوت تلفات اندک ما در سیل بوده است که آمار بالایی نیست که از این تعداد ۲۰نفر مربوط به شیراز است.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد:در لرستان بعضی از راه های روستایی صد در صد برقرار نیست و هوایی کمک‌ها ارسال می‌شود.

پیوندی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در ایام نوروز بیان داشت: ۱۴۰۰ پایگاه امداد ثابت ایجاد شد که ۵۵۰۰ امدادگر در آن مستقر بودند؛ ضمن اینکه بیش از ۱۰هزار نفر جوان ارائه خدمات کردند.

وی با بیان اینکه ۳۷درصد تلفات ما نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: تعداد ۵۷ نفر تلفات رانندگی در روز سال گذشته به ۳۷نفر در نوروز امسال رسید.

پیوندی با اشاره به اینکه ۳ میلیون و۵۰۰هزار نفر به پایگاه های جمعیت با عنوان ایمنی و سلامت مراجعه کردند. بیش از ۲۴۰هزار نفر از خیمه نماز، ۷۷۴هزار نفر از ایستگاه سلامت مراجعه کردند؛ ضمن اینکه ۷۴۴هزار نفر میثاق نامه طرح رانندگی بهرفت را امضا کردند.

وی درباره کمک های خارجی افزود: به دلیل بسته شدن حساب ارزی و سوئیفت از کمک های ایرانیان خارج از کشور محروم شدیم ؛ ضمن اینکه صلیب سرخ جهانی نیز ۵۰۰ هزار یورو مصوب کرده است که تاکنون به دلایل اشاره شده نتوانستیم هیچ دریافت نقدی داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حجم انبارهای ما کاهش یافته است، اضافه کرد: البته حداقل های لازم را داریم تا اگر اتفاقی افتاد پاسخگو باشیم.