ضرورت ساماندهی مشارکت‌های مردمی برای کمک به سیل زدگان‌

مجید فراهانی در صد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در ارتباط با موافقت به پیشنهاد اضافه کردن واژه ساماندهی کمک‌های مردمی در متن لایحه مجوز شهرداری تهران جهت کمک به سیل‌زدگان، اظهارداشت: بر اساس روال معمول و اطلاعی که به دست بنده رسیده شهروندان به صورت خود جوش، کمک‌های خود را به شهرداری‌های مناطق ارسال کرده اند.

وی افزود: بر اساس فرهنگی که در جامعه ایجاد شده، مشارکت‌های مردمی در مناطق مختلف شهرداری وجود دارد و برخی از سوی برخی نواحی جمع‌آوری می‌شود البته جلب مشارکت‌های عمومی باید از سوی شهرداری تهران دنبال شود چرا که این امر اهمیت بسیاری دارد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران افزود: در زمینه بلایای طبیعی، شهرداری تهران به رسالت خود عمل کرده است؛ فراموش نکرده‌ایم که در زلزله کرمانشاه چگونه اطلاع رسانی صورت گرفته و از سوی شهرداری‌های مناطق، جمع آوری کمک‌های مردمی انجام شد.

 وی با تأکید بر اینکه باید کمک‌های مردمی برای سیل زدگان ساماندهی شود، خاطرنشان کرد: لازم است به مرور شهرداری‌ها به محلی برای جمع آوری کمک‌های مردمی و جلب مشارکت آنان تبدیل شود تا راسا تصدی‌گری صورت نگیرد و برای اجرای فرآیند این امر نیاز است جهت گیری‌هایی داشته باشیم.