اجرای ناقص قانون منع بکارگیری بازنشستگان

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران، اظهار داشت: متأسفانه جوان‌گرایی در کشور مطرح است ولی در عمل به آن پرداخته نمی‌شود و مجلس از چند ماه پیش قانون اصلاح برای منع بکارگیری بازنشستگان را به کار گرفت ولی هنوز این مسأله نتیجه‌ای غیر از مدیریت شهری تهران نداشته است.

وی افزود: متأسفانه این قانون ضمانت اجرایی لازم را نداشته و شاهدیم کسانی را که از سِمَت‌های خود کنار گذاشته شده‌اند ولی همچنان پست معادل و حتی بالاتر از آن گرفته‌اند.

نظری تصریح کرد: دوستانی که زمانی فریاد می‌زدند قانون سوراخ است الان کار از کار گذشته ولی گلوی آنها بسته است امیدواریم که این مسأله از بغض و نه از دلیل دیگری باشد.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌ متأسفانه قانون منع بکارگیری بازنشستگان کامل اجرا نشده و دوباره اصلاحیه قانون اعلام وصول شد ولی پیام خوبی را اکنون نداریم. روز جوان سال پیش کاهش سن مدیران مطرح شد و این مسأله در شورا نیز به تصویب رسید و قرار بود نیروی انسانی شهرداری لایحه‌ای را به شورا بدهد ولی متأسفانه محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه شعار جوان‌گرایی امروزه بیشتر به جوان‌فریبی مشابه است، گفت: رفتار مسؤولین ذیربط باید متفاوت شود کشور به دمیده شدن روح جدید در مدیریت نیاز دارد و متأسفانه دولت در این زمینه ضعیف‌تر عمل کرده است.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: مسئله جوان‌گرایی بیشتر به دلیل پیگیر بودن رویکرد جوانی و به‌روز بودن اطلاعات است که لازم بوده این مسأله هر چه بیشتر مورد توجه و اهتمام باشد.