هفتمین مجمع جهانی سلامت در جزیره کیش برگزار می شود

هفتمین مجمع جهانی سلامت، نهم و دهم اردیبهشت ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود.

دکتر علی جعفریان - رییس بین‌المللی هفتمین مجمع جهانی سلامت در نشست خبری این مجمع جهانی که قرار است نهم و دهم اردیبهشت در جزیره کیش برگزار شود، گفت: در سال ۲۰۰۹ ساختاری به نام مجمع جهانی سلامت تشکیل شد که محوریت آن در دانشگاهی در آلمان بود که در حوزه سیاستگذاری حوزه سلامت جهانی تلاش می‌کند.

وی افزود: در سال ۲۰۱۶ دانشگاه علوم پزشکی تهران هم به عنوان بیست و چهارمین عضو این مجمع پذیرفته شد که تنها دانشگاه عضو این مجمع هم در منطقه جغرافیایی خودمان و هم در منطقه تعریف شده ما از سوی سازمان بهداشت جهانی، دانشگاه علوم پزشکی تهران است. امروز هم این مجمع ۲۵ عضو دارد.

جعفریان با بیان اینکه در مهر ماه هر سال این مجمع نشستی را در برلین برگزار می‌کند، ادامه داد: مجمع جهانی سلامت نوعی اتاق فکر بزرگ در ابعاد جهانی در حوزه سلامت است که دانشگاهیان، صاحبان صنایع، سیاستگذاران و مردم در آن شرکت می‌کنند. هدف مجمع جهانی سلامت این است که تاثیرگذاران حوزه سلامت را گرد یکدیگر جمع کرده و در حوزه سلامت جهانی بحث کرده و دستور تولید کند. بر همین اساس در ۱۰ جلسه‌ای که در برلین تشکیل شد، ۱۰۰ وزیر شرکت کرده‌اند.

رییس بین‌المللی مجمع جهانی سلامت در سال ۲۰۱۹، گفت: از سال ۲۰۱۳ قرار شد که نشست‌هایی هم از سوی مجمع جهانی سلامت در نقاط مختلف دنیا برگزار شود که تاکنون در سنگاپور، ژنو، برزیل، پرتغال و... برگزار شده است. ما در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران را برای نشست مجمع جهانی سلامت اعلام کردیم که بعد از شش ماه ارزیابی قرار شد هفتمین نشست در سال ۲۰۱۹ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ایران برگزار شود که آن را در جزیره کیش برگزار می‌کنیم.

جعفریان ادامه داد: از مهرماه سال ۹۶ دبیرخانه این مجمع در دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکیل شد و آغاز به برنامه‌ریزی کرد. رییس بین‌المللی همایش بنده هستم و رییس پایه گذار مجمع نیز از آلمان حضور دارند.