باغ اراج بوستان عمومی می‌شود

سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک تهران در نشست خبری که در حاشیه مراسم شب‌گردی خبرنگاران و مدیران منطقه یک برگزار شد، اظهارداشت: رویکرد و سیاست منطقه نسبت به گذشته متفاوت شده و از سرمایه‌گذاری در مسکن به گردشگری تغییر یافته است.

وی با اشاره به استفاده از حصارهای خاص و زیبا برای نگهداشت ساختمانی افزود: اتصال خط یک به خط ۳  مترو مد نظر قرار دارد تا شهروندان با سهولت بهتر تردد کنند.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه شهروندان منطقه یک، طی یک هفته برای سیل زدگان ۳.۵ میلیارد کمک غیرنقدی و ۲.۵ میلیارد کمک نقدی داشتند، عنوان کرد: علیرغم بارندگی بیش از ۲۴ ساعت در تهران، ذره‌ای آبگرفتگی در معابر منطقه یک نداشتیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد راهکار رفع معضل ترافیک منطقه یک گفت: با اضافه کردن خیابان، پارکینگ و آزادراه مشکل رفع نمی‌شود چرا که با ایجاد خیابان بیشتر میل به تردد نیز بیشتر می‌شود لذا باید طرح‌هایی اجرا کنیم که پیوست اجتماعی داشته باشد.

شهردار منطقه یک با اشاره به بازپس گیری ۷۹ ملک گفت: این املاک جهت توسعه گردشگری استفاده خواهد شد. این املاک در گذشته در اختیار بخش خصوصی، نیمه دولتی و عمومی قرار داشته که در حال باز پس‌گیری آن هستیم و سپس برای توسعه گردشگری فراخوان عمومی خواهیم داد.

وی در خصوص ماجرای باغ اراج به وسعت 3 هزار متر مربع که پیش از این به سازمان اوقاف واگذار شده بود، گفت: این باغ می‌تواند تبدیل به بوستان شود و اکنون حاضریم که اوقاف آن را واگذار به بخش خصوصی کند و با ما قرارداد ببندد؛ که به جای تبدیل آن به فضای مسکونی آن را به پارک محلی و فضای عمومی تبدیل کنیم. 

موسوی در پاسخ به سوالی در ارتباط با مشکل دانشگاه آزاد در سوهانک و نبود جای پارک گفت: مطالعات لازم در این زمینه در حال انجام است و انشاءالله مشکلات برطرف خواهد شد. 

شهردار منطقه یک در ارتباط با اینکه گفته می‌شود پل پاساژ پالادیوم غیرقانونی ساخته شده، گفت: قرارداد قانونی در این زمینه وجود دارد و تخلفی صورت نگرفته است. 

موسوی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه یک جزو اولین شهرداری‌هایی بوده که از ظرفیت دانشگاهی و جوانان جهت زیباسازی شهر استفاده کرده است گفت: خوشبختانه از این طریق اقدامات مؤثری صورت گرفت. 

گفتنی است؛ پروژه خط ۴ لواسان، پروژه خیابان افتخاری و پروژه چمران _ یمن از جمله پروژه‌هایی بود که خبرنگاران از آن بازدید کردند.