عرضه پوشاک ایرانی با برند خارجی

یدالله صادقی در نخستین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: از ابتدای طرح مبارزه با قاچاق پوشاک در تهران و شمیرانات 634 مورد بازرسی از واحدهای مختلف در این خصوص انجام شده است که 40 میلیارد و 721 میلیون ریال ارزش تخلفاتی بوده است که به دستگاه‌های ذیربط ارسال کرده‌ایم و پرونده‌های مربوطه برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی گفت:‌از ابتدای سال جاری در فروردین ماه گشت و بازرسی‌های ما از پاساژها صورت گرفت که در کنار پوشاک ایرانی و مجاز پوشاک قاچاق نیز عرضه می‌کردند و برخوردهای لازم در این خصوص صورت گرفت ولی باید زیرساخت‌های مربوط به جریان عرضه کالا در واردات و صادرات تکمیل شود. و سامانه شناسه کالا و کد رهگیری کالا عملیاتی شود تا میزان قاچاق کاهش یابد.

مدیرکل صنعت و معدن استان تهران به مشکلات قاچاق پوشاک اشاره کرد و گفت: بعضی تولیدکنندگان داخلی با برند خارجی پوشاک تولید می‌کنند و تحت عنوان کالای خارجی آنها را می‌فروشند.

صادقی درباره تثبیت قیمت مرغ گفت: با تمام نیرو دنبال این بودیم که قیمت مرغ 11 هزار و 500 تومان ثبیت شود و در حال حاضر این اتفاق انجام شده است.

وی اظهار داشت:‌ در مجموع بیش از 550 هزار واحد اقتصادی در استان تهران داریم که بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای اقتصادی استان تهران  79 هزار و 160 مورد پرونده  تخلف تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارسال شده و از هر 10 مورد بازرسی دو مورد کشف تخلف داشته‌ایم که 3 هزار و 430 میلیارد ریال گزارش تخلفات بوده است.

مدیرکل صنعت و معدن استان تهران بیان داشت: 56 قلم کالا در استان تهران مورد بازرسی قرار گرفته است.