تا پایان بهار؛  تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای آحاد جامعه

سعید نمکی در همایش سراسری مدیران ستاد مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با حضور اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشستی که داشتیم در خصوص معتادان متجاهر مباحثی مطرح شد و قرار شد مراکزی برای پذیرش معتادین متجاهر بیمار که دارای بیماری‌های ایدز و زخم‌های باز هستند، ایجاد شود که تا حداکثر دو ماه آینده این موضوع به سرانجام می‌رسد.

وی درباره داروی متادون نیز گفت: درباره نحوه استفاده از متادون تراپی مشکلاتی وجود دارد که دو راهکار برای آن انتخاب کردیم که داروخانه‌های خاصی باشند تا از عوارض ناشی از سوءاستفاده متادون جلوگیری شود. 

وزیر بهداشت گفت: مباحثی نیز مطرح است که با همکاری بهزیستی انجام شود و همین‌طور سازمان برنامه و بودجه باید هزینه‌های آن را تأمین کند.

نمکی ادامه داد:‌ ما دو نوع سیاست حمایتی در این خصوص داریم که سیاست درمانی و پیشگیرانه است که بخشی از آن بین ما و سازمان بهزیستی مشترک است.

وی گفت:‌ معتادان متجاهری که مشکوک به اچ آی وی هستند را به مراکز درمانی منتقل و بستری می‌کنیم، ۱۸۰۰ کارشناس و روانشناس بالینی داریم که می‌توانیم برای روان‌درمانی از آنها کمک بگیریم.

وی گفت: در طرح پرونده الکترونیک سلامت، تمامی مدیران و پزشکان را با شیوه درمان و بازتوانی معتادان آشنا می‌‌کنیم. 

وی ادامه داد: با پیش‌بینی‌‌های صورت گرفته امیدواریم تا پایان فصل بهار همه افراد ایرانی دارای پرونده الکترونیک  سلامت شوند و اجرای جزئیات آن را نیز تا پایان سال انجام خواهیم داد.