کراتینه کردن چه ضررهایی دارد؟

گروه اجتماعی- کراتینه کردن، صاف کردن مو به‌روش برزیلی روشی نیمه‌دائمی برای صاف کردن موست. در این روش از اتوی مو استفاده می‌شود تا محلول کراتین مایع و نوعی مایع نگه‌دارنده به مو تزریق شود. این نوع صاف کردن مو معمولا در آرایشگاه انجام می‌شود.

به گزارش افکارنیوز؛ نتیجه‌ی کراتینه کردن معمولا تا سه ماه روی مو باقی می‌ماند. باید بدانید اگر موهای صاف و نازکی دارید، حتی فکر کراتینه کردن را هم نکنید. «افراد ایده‌آل» برای کراتینه کردن، افرادی هستند که موهای فرفری و ضخیم‌تری دارند.

ضررهای کراتینه کردن مو:


بزرگ‌ترین مشکل کراتینه کردن مو به‌روش برزیلی این است که بیشتر این مواد حاوی فرمالدهید یا مواد تولیدکننده‌ی فرمالدهید هستند.مؤسسه‌ی بین‌المللی تحقیقات سرطان و مؤسسه‌ی ملی سم‌شناسی فرمالدهید را به‌عنوان سم‌های سرطان‌زا می‌شناسند. علاوه بر سرطان، تماس طولانی‌مدت با فرمالدهید می‌تواند موجب آسیب سیستم عصبی مرکزی هم شود. این آسیب‌ها شامل افزایش ابتلا به سردرد، افسردگی، تغییر خلق‌وخو، بی‌خوابی،‌ بدخلقی، کاهش تمرکز و کاهش چالاکی، حافظه و تعادل می‌شوند.

این اثرات وقتی از آرایشگاه خارج می‌شوید از بین نمی‌روند. هر بار که از ابزارهای آرایش‌ مو، مانند سشوار یا اتوی مو در خانه استفاده می‌کنید، گازهای سمی در خانه آزاد می‌شوند.