تهیه و تدوین طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تهران

 محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاح باغ راز هستی در منطقه ۲۲ شهرداری تهران، گفت: مدیریت شهری در دوره پنجم شورای شهر تهران، مطالبات مردمی را پیگیری می‌کند.

وی افزود: بازگرداندن فضای سبز به شهرها امروز در دنیا به عنوان یک شاخص اصلی مطرح است و متاسفانه ما در گذشته سرمایه‌های شهری را به سمت شبکه‌های بزرگراهی بردیم و شهر را دو دستی به ماشین‌ها دادیم.

سالاری گفت: کسی منکر ضرورت ایجاد شبکه‌های بزرگراهی نیست اما این حجم از ایجاد شبکه‌های بزرگراهی به نظر می‌رسد می‌شد با نوعی تدبیر و کارهای نرم‌افزاری مدیریت شده و از ساختش جلوگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: منطقه ۲۲ فضاهای بزرگ مقیاس زیادی دارد و باید به فکر گسترش فضاهای سبز بود.

وی افزود: در مناطقی که چنین فضاهای بزرگ مقیاسی برای افزایش کیفیت زندگی شهری وجود ندارد، مدیریت شهری به سمت ایجاد پاتوق‌های اجتماعی کوچک مقیاس رفته است.

سالاری گفت: منطقه ۲۲ باید صادر کننده سرانه‌ها به سایر مناطق می شد اما متاسفانه امروز خودش در باب یک سری از سرانه ها دچار کمبود است.

وی ادامه داد: در منطقه ۲۲ برای سکنی گزیدن ۵۰۰ هزار نفر جمعیت شهری، ساختمان سازی شده است اما امروز حدود ۲۰۰ هزار نفر در منطقه ساکن شده‌اند و برای همین ۲۰۰ هزار نفر هم سرانه‌ها کافی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تدوین شده است و در جلسات کمیسیون ماده پنج هم بررسی شد و در حال حاضر جزئیات آن در حال نهایی شدن است و ما قرار است زیست پذیری منطقه را بالاتر ببریم.