چین و چروک پوست را با این روش سریعا درمان کنید

سعید شفیعیان عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان و سرپرست گروه پوست پژوهشگاه رویان و متخصص پوست و مو رویان، درباره درمان بیماری ویتیلیگو، اظهار کرد: این بیماری پوست را درگیر می‌کند و برای درمان آن از سلول درمانی استفاده می‌شود؛ در این شیوه قطعه‌ای نازک به صورت خراشی از پوست برداشته و آن را با سلول جداسازی می‌کنیم و در نهایت در محل بیماری تزریق می‌شود.

وی بیان کرد: سلول درمانی در بیماری ویتیلیگو برای بیماران با ضایعات محدود استفاده می‌شود و در بیمارانی که وسعت بیماری آن‌ها زیاد است، نیاز به تحقیقات بیشتری خواهد بود؛ بیماران برای انجام سلول درمانی باید بیماری خود را کنترل کنند تا ضایعه جدیدی به وجود نیامده باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه سلول درمانی در افراد بالای ۱۲ سال انجام می‌شود، گفت: خانم‌های باردار و افراد زیر ۱۲ سال نمی‌توانند از سلول درمانی استفاده کنند؛ باید گفت یکی از دلایل ایجاد این بیماری استرس بیش از حد افراد است که به دلایل شغلی و تحصیلی استرس زیادی دارند و در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند.

سرپرست گروه پوست پژوهشگاه رویان گفت: برای درمان بیماری ویتیلیگو مراحل تحقیقاتی از سال ۸۴ تکمیل و در سال ۹۶ مجوز انجام کار توسط سازمان غذا و دارو اعلام شده است؛ همچنین محصول فایبروبلاست مجوز وزارت بهداشت در سال ۹۶ معرفی شد و ویتیلیگو به نام ریکالرسل و فایبروبلاست به نام اسم تجاری ری‌نیودرم‌سل توسط وزارت بهداشت مجوز انجام کار گرفت.

شفیعیان درباره رفع چین و چروک با سلول درمانی، گفت: افرادی که دچار ضایعات اسکار، سوختگی و چین و چروک هستند از سلول فایبروبلاست استفاده می‌کنند، معمولا در این گروه بیماران یک نوبت برداشت ضایعه داریم و سه نوبت تزریق را انجام می‌دهیم که این کار یک الی ۲ ماه طول می‌کشد.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: از سه ماه بعد از تزریق سلول اثربخشی شروع و تا یک سال درمان آن‌ها کامل می‌شود و این نوع درمان عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند، انتظار می‌رود ضایعات پوستی در این بیماران حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد رفع شود.