کاهش تعداد مراکز علمی کاربردی شهرداری

محسن هاشمی‌ در حاشیه صد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با موضوعات مطرح شده در جلسه امروز اظهار داشت: اعضای شورای شهر نسبت به لایحه مجلس که سبب از بین رفتن منابع پایدار شهرداری می‌شود اعتراض داشتند و عمده اعضا  از نمایندگان درخواست کمک داشته که لایحه مربوطه به کمیسیون‌ها بازگردد چرا که شهرداری درآمد آن با این لایحه دچار بحران خواهد شد.

وی افزود: موضوع ساماندهی مراکز آموزشی شهرداری در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت و این مسئله بسیار حائز اهمیت است چرا که 30 مرکز آموزشی و 9 مرکز علمی کاربردی در شهرداری داریم و همه مناطق سازمان‌ها و مراکز شهرداری دارای مراکز آموزشی هستند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات امروز مراکز علمی کاربردی از 9 مرکز به 4 مورد تقلیل یافت که نام‌های این مراکز علمی کاربردی فرهنگی ـ اجتماعی، ایمنی و بحران، هوشمندسازی و حمل و نقل شد.

وی افزود:‌همچنین رشته‌های مراکز قرار بر این شد که در شورا تصویب شود البته هزینه خودگردان شدن مراکز رأی نیاورد.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علیرغم قرار گرفتن در آستانه ماه رمضان المان‌های شهری به مناسبت این مسئله تغییر نیافته‌ است،‌گفت: هنوز این موضوع دیر نشده و امشب همه جای شهر از المان‌های مرتبط با ماه رمضان پر خواهد شد.

وی گفت: مسئله مراکز آموزشی و علمی کاربردی شهرداری بسیار مهم بود چرا که 3500 دانشجو در مراکز علمی کاربردی تحصیل می‌کنند که 60 درصد آنها مربوط به خارج از شهرداری بوده و علیرغم پرداخت سوبسید توسط شهرداری کیفیت هم مورد سوال بود.

وی بیان داشت: شهرداری 43 سازمان و مرکز و 22 منطقه دارد که همه مراکز آموزشی داشتند و بعضا بیکاری‌هایی در این مراکز وجود داشت لذا پرداختن به این مسئله حائز  اهمیت بود.