بیماری‌هایی که با مصرف قهوه می‌توان از آنها دور شد

محققان دریافتند مصرف قهوه به کاهش خطر ابتلا به بیماری ام اس می‌انجامد. پژوهش‌های پیشین نشان داده بود که مصرف قهوه به کاهش خطر بیماری‌های پارکیسنون و آلزایمر می‌انجامد. این بار پژوهشگران به سراغ نقش قهوه در کاهش خطر بروز ام. اس رفته و به یافته‌های جالبی رسیدند.

اخبار اجتماعی_ پژوهشگران به بررسی مجدد مطالعه‌ای که بر روی ۱۶۲۹ فرد مبتلا به ام. اس و ۲۸۰۷ فرد سالم در سوئد و نیز مطالعه‌ای دیگر بر روی ۱۱۵۹ فرد مبتلا به این بیماری و ۱۱۷۲ فرد سالم در ایالات متحده پرداختند.

در این مطالعات، میزان مصرف قهوه در میان افراد مبتلا به ام. اس یک و پنج سال پیش از بروز علائم این بیماری مورد بررسی قرار گرفت. البته در پژوهش مربوط به سوئد، ده سال پیش از بیماری نیز مورد بررسی قرار گرفته بود. این میزان با مصرف قهوه توسط افرادی که به ام. اس دچار نمی‌شدند مقایسه شد.

مطالعه انجام شده در سوئد نشان داد که احتمال ابتلا به این بیماری در افرادی که قهوه نمی‌خوردند از احتمال بروز این بیماری در افرادی که حداقل شش فنجان قهوه در روز مصرف می‌کردند بیشتر بود. همچنین مصرف قهوه بین ۵ تا ۱۰ سال پیش از بروز علائم بیماری نیز اثرات مثبتی داشت.

در مطالعه آمریکایی نیز مشخص شد احتمال ابتلا به ام. اس در افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند، یک و نیم برابر بیشتر از کسانی که از یک سال پیش از بروز علائم، چهار فنجان (یا بیشتر) قهوه می‌نوشیدند بود.