اگر دستپخت همسرتان را دوست ندارید بخوانید

شما واقعا نمی‌خواهید همسرتان را برنجاید، ولی خب، با اینکه خیلی هم گرسنه هستید غذاییکه همسرتان تهیه کرده را اصلا دوست ندارید. همه دوست دارند با فرد مورد علاقه‌شان اوقات خوشی را بگذرانند، چه در پارک و سینما باشد و چه سر میز ناهار و شام در خانه‌شان. هیچکس کامل نیست و در زمینه‌ی آشپزی هم قرار نیست همه‌ی ما متبحرانه عمل کنیم.

چه کنید اگر دستپخت همسرتان را دوست ندارید

اخبار اجتماعی- شاید شما خودتان عاشق آشپزی کردن باشید و دوست داشته باشید مدام غذا‌های گوناگون و دستورالعمل‌های جورواجور را امتحان کنید، یا شاید هم غذا‌های بیرون را بیشتر ترجیح می‌دهید. زمان‌هایی هم هست که همسرتان دوست دارد با مهارتِ آشپزی‌اش شما را غافلگیر و خوشحال کند، در چنین شرایطی اگر در نهایت، غذایی که سرو می‌کند همان چیزی نشده باشد که انتظارش را داشته‌اید، خیلی هم مهم نیست و با ترفند‌هایی که بلدید می‌توانید وانمود کنید در حال خوردن یکی از بهترین غذا‌های عمرتان هستید و دل همسرتان را نیز شاد کنید.

اما چه باید بکنید اگر به طور کل دستپخت همسرتان باب طبع‌تان نیست و بیشتر ِ غذا‌هایی که درست می‌کند را نمی‌پسندید؟ واقعیت این است که بیشتر آقایان در مورد دستپخت نه چندان جالب همسر خود آنقدر سکوت و تحمل می‌کنند که بعد از مدتی احساس می‌کنند دیگر برای هر گونه اظهار نظر و اعتراضی خیلی دیر شده است.

بیشتر آقایان شاید یکی دو غذای دستپخت همسر خود را چندان نپسندند و این مسئله چندان چالش برانگیز نیست، اما برای آقایانی که با بخش عمده‌ی آشپزی همسر خود مشکل دارند، موضوع پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. اگر همسر شما اصرار دارد همیشه همان غذا‌هایی را درست کند که از خوردن‌شان لذتی نمی‌برید، پس باید بنشینید و با هم گفتگو کنید.

در این مطلب راهکار‌هایی به شما توصیه می‌کنیم که اگر دستپخت همسر خود را دوست ندارید، می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

به همسرتان پیشنهاد کنید در یک کلاس آشپزی ثبت نام کند

می‌توانید به همسرتان این طور پیشنهاد بدهید: «عزیزم من خیلی دوست دارم دستپخت تو خیلی بهتر از این‌ها باشد، چطور است که در یک کلاس آشپزی ثبت نام کنی و شیوه‌ها و نکات جدیدی یاد بگیری؟».

این روز‌ها انواع و اقسام کلاس‌های آشپزی وجود دارند که می‌توانید طبق نیاز و سلیقه‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

به همسرتان پیشنهاد کنید در آشپزی به او کمک کنید

منظور این نیست که مدام در آشپزخانه کنار همسرتان باشید و تمام حرکاتش را کنترل کنید، بلکه می‌توانید در انتخاب غذایی که می‌خواهد درست کند به او کمک کنید، مواد غذایی که از آن‌ها استفاده می‌کند را بررسی کنید و نظر بدهید و لا به لای این همکاری‌ها به احتمال زیاد می‌توانید نقاط ضعف یا اشتباهات همسرتان در آشپزی را پیدا کرده و کمکش کنید تا آن را برطرف کند.

مثلا شاید خانم شما از سیر زیاد در غذا استفاده می‌کند یا زمان کافی برای پخت به غذا نمی‌دهد. ایراد هر چه که هست، با بودن در کنار همسرتان حین پخت و پز می‌توانید پیدایش کنید.

به همسرتان پیشنهاد کنید سبزیجات را شما خُرد کنید یا سس غذا را شما درست کنید. خانم شما مطمئنا از پیشنهاد کمک‌تان استقبال می‌کند و شما هم همزمان می‌توانید آشپزی او را ببینید. اگر همسرتان اصرار کرد که خودش کارهایش را انجام دهد و شما هم به کار خودتان مشغول باشید، فقط به او بگویید دوست دارید هنگام آشپزی تماشایش کنید، زیرا وقتی مشغول غذا درست کردن است خیلی خواستنی می‌شود!

با هم در اینترنت جستجو کنید، غذا‌هایی را انتخاب کرده و با هم درست کنید

برای مبتدی‌ها در آشپزی همیشه بهترین کار این است که طبق دستورالعمل پیش بروند. خوشبختانه این روز‌ها با کمک اینترنت، به انواع غذا‌ها و دستور تهیه و پخت‌شان به راحتی دسترسی دارید. با همسرتان بنشینید و غدا‌هایی را انتخاب کنید و با همکاری هم طبق دستور آن را آماده کنید. بدین ترتیب می‌دانید چه چیز‌هایی در غذای‌تان وجود دارد، چگونه مواد را با هم ترکیب کنید، چقدر زمان پخت لازم است و در نتیجه، دقیقا چه قرار است بخورید. ضمنا یکی از امتیازات جستجو کردن در اینترنت هم این است که تنوع را وارد رژیم غذایی‌تان می‌کنید و نحوه‌ی پخت مواد غذایی را خوب یاد می‌گیرید.

از همسرتان بخواهید اول غذایی که درست کرده را بچشد

اگر همسرتان خودش نتواند مز‌ه و طعم چیزی که تهیه کرده است را تحمل کند، مطمئنا از شما هم انتظار ندارد آن غذا را دوست داشته باشید. از او بخواهید در مراحل تهیه‌ی غذا، آن را بچشد و اگر چیزی کم و کسر داشت یا درست نبود، راهی برای تصحیح آن پیدا کند یا از شما نظر بخواهد.

نظر واقعی‌تان را پنهان نکنید

وقتی دستپخت همسرتان را دوست ندارید مطمئنا این را هم دوست ندارید که او را از خود برنجانید و زحماتش را نادیده بگیرید.

اما همیشه هم که نمی‌توانید نظرتان را پنهان کنید و به خوردن غذا‌هایی که باب میل‌تان نیست ادامه دهید. پس باید کاملا مهربانانه، ملایم و صادقانه با همسرتان حرف بزنید و از از بخواهید تا با هم راه حلی پیدا کنید. اگر او نداند که از غذا‌هایی که درست می‌کند خوش‌تان نمی‌آید، به شیوه‌اش ادامه می‌دهد و شما هم مجبورید هر روز همان غذا‌ها را بخورید. فکر می‌کنید این وضعیت تا کِی می‌تواند ادامه پیدا کند؟!

چه باید بکنید اگر

اگر مشکل، دستپخت همسرتان نیست، بلکه فقط ذائقه‌های غذایی‌تان متفاوت است. کسی که تمام روز‌ها و شب‌های زندگی‌تان را با او سهیم هستید، بیشتر تصمیم‌ها را با هم می‌گیرید، رویاهای‌تان یکی است و در یک تختخواب می‌خوابید آیا لزوما باید ذائقه‌ی غذایی یکسانی با شما داشته باشد؟ خیر، این طور نیست. در خیلی از موارد، زن و شوهر تا حدودی می‌توانند به یک حد وسط در سلیقه‌ها غذایی خود برسند و بعد از مدتی هم به این وضعیت عادت می‌کنند، اما خوب است بدانید در شرایطی که ذائقه‌های کاملا متفاوتی با هم پیدا می‌کنید، هیچ ایرادی ندارد که دو غذای کاملا متفاوت با هم در یک وعده صرف کنید و این اصلا چیز بدی نیست و معنی خاصی هم ندارد.

در این زمان می‌توانید هر یک از شما غذای مورد علاقه‌ی خود را تهیه کنید، اما سر میز غذا کاملا راحت و صمیمی غذای‌تان را با هم صرف کنید.

در پایان

به هر حال نباید فراموش کنید که سلیقه‌های غذایی بسیار بسیار متفاوت‌اند و حتی کم یا زیاد شدن ِ تنها یکی از عناصر یک غذا می‌تواند تفاوت بزرگی در طعم و عطر نهایی آن ایجاد کند. پس زیاد هم سخت نگیرید و انعطاف داشته باشید. مشکلات و عیب‌های کوچک نیز با صبر و حوصله و مهربانی و کمی هوش و خلاقیت، قابل حل‌اند.

اما فقط نظاره گر نباشید و از راه دور ایراد نگیرید، لطفا دست به کار شوید و با حضور در قلب آشپزخانه، قدم‌های فعالانه برای بهتر شدن دستپخت همسرتان بردارید!