لزوم ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در جامعه

استفاده از دوچرخه در بین مردم کشورهای دنیا به خوبی فرهنگ‌سازی شده است و نامگذاری سه شنبه به نام روز  بدون خودرو می‌تواند ترویج استفاده از دوچرخه و افزایش فعالیت فیزیکی را در بین مردم نهادینه کند. امروز حناچی ، شهردار تهران  به همراه مدیر عامل سازمان انتقال خون استان تهران در روز سه‌شنبه‌های بدون خودرو، پس طی کردن مسافتی با دوچرخه بهسازمان انتقال خون رفت و از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کردند.

اخبار اجتماعی- ​علی اکبر پورفتح‌الله، مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت:  فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه، باعث کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرهای تهران می‌شود و من معتقدم که دوچرخه‌سواری در روز سه‌شنبه‌های بدون خودرو می تواند به عنوان یک حرکت نمادین، فرهنگ استفاده از دوچرخه و افزایش میزان ساعت فعالیت‌های فیزیکی مردم را افزایش دهد.

وی ادامه داد: فرهنگ اهدای خون در جامعه باید ارتقا پیدا کند و این کار با انجام حرکتهای نمادین امکان پذیر است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: جوانان وقت بیشتری به فعالیتهای فیزیکی و به خصوص دوچرخه سواری بگذارند تا دوران میانسالی و حتی سالمندی سالمی را سپری کنند.

محمد احمدی، دوچرخه سوار شرکت کننده در طرح سه شنبه‌های بدون خودرو گفت: من از بچگی علاقه زیادی به دوچرخه داشتم و همیشه این وسیله ورزشی جایزه نمره‌های خوبم در دوران تحصیل بود.

وی ادامه داد: دوچرخه سواری به من آرامش خاصی می‌دهد، به همین دلیل در طول دوچرخه سواری من برنامه‌های زندگی‌ام را مرور می‌کنم.

احمدی تأکید کرد: من به جوانان همسن خودم توصیه می‌کنم که به ورزش دوچرخه سواری روی بیاورند زیرا این کار باعث آرامش روح و افزایش میزان سلامت جسم می‌شود.

حسین گروسی، دیگر دوچرخه سوار شرکت‌کننده در طرح سه شنبه‌های بدون خودرو گفت: امروزه آلودگی هوا در کلان‌شهرهای کشور به دلیل استفاده بی مورد از خودروهای شخصی بالا رفته است و من معتقدم که استفاده از دوچرخه و ترویج فرهنگ آن می‌توان باعث پاکسازی شدن هوای کلان‌شهرها شود.

وی ادامه داد: دوچرخه سواری باعث تقویت عضلات بدن می‌شود و دوران پیری و سالخوردگی را به تعویق می‌اندازد.

گروسی افزود: حرکت ما به سمت سازمان انتقال خون این مسئله را بازگو می‌کند که بیماران نیاز مبرمی به خون و فرآورده‌های خونی دارند و تمام افراد توانمند باید این کار خیر و خداپسندانه را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

وی یادآوری کرد: اهدای خون به نوعی تضمین‌کننده سلامت افراد است و من به تمام جوانان کشور توصیه میکنم که از این کار خیر غافل نشوند.