رژیمی مناسب برای افراد مبتلا به التهاب مفاصل

رژیم ضدالتهابی، مداخله‌ای موثر برای التیام استئو آرتریت یا ورم مفاصل است. طبق این رژیم به بیماران توصیه می‌شود مصرف میوه و سبزی به خصوص رنگ‌های تیره، زرد و نارنجی، غلات کامل، روغن‌های حاوی امگا ۳ همچون روغن زیتون، گردو، دانه‌های کدوتنبل، مرغ و ماهی‌های چرب آب‌های سرد نظیر سالمون، ساردین و ادویه‌هایی مانند زنجبیل، زردچوبه، رزماری را افزایش دهند.

اخبار اجتماعی- در مقابل باید مصرف سیب زمینی و پیاز به دلیل مواد ایجاد کننده التهاب، تخم مرغ، گوشت قرمز، فست فود‌ها، غذا‌های کنسروی، شکر، قند و مواد غذایی حاوی شکر، کربوهیدرات‌های ساده مثل نان سفید، برنج سفید و لبنیات پرچرب را تا حد امکان محدود کنند.

باید توجه داشت استفاده از مکمل‌هایی همچون کندرویتین سولفات و گلوکز آمین هم مفید است و نتایج تحقیقات زیادی تاثیرسودمندی آن‌ها را اثبات کرده است البته این مکمل‌ها باید با توجه به شرایط فرد توسط پزشک تجویز شود.

این بیماری یک بیماری التهابی است بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان مثل میوه و سبزی‌های رنگی با رنگ قرمز، نارنجی و زرد برای مقابله با افزایش رادیکال‌های آزاد بسیار کمک کننده خواهد بود همچنین به دلیل دریافت ناکافی کلسیم و ویتامین D این بیماران با کمبود آن‌ها روبه رو هستند بنابراین باید مکمل کلسیم و ویتامین D را به صورت روزانه مصرف کنند.

همیشه وزن خود را در حد مطلوب نگه دارید تا از بیماری‌های ناشی از اضافه وزن و چاقی مثل بیماری‌های مفصلی و قلبی و عروقی در امان بمانید.