شربتی برای فرار از آلزایمر و تسکین رماتیسم

تمشک یکی از میوه‌های خوش‌طعم تابستان است که فواید بسیاری برای بدن دارد؛ افزایش مصرف میوه‌هایی مانند تمشک می‌تواند خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی، دیابت و میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

اخبار اجتماعی - استفاده مداوم از این میوه کاهش وزن و افزایش انرژی بدن را به همراه دارد. دانه‌های تمشک حاوی سطوح  بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ هستند که تاثیر چشم‌گیری بر تغذیه ناخن‌ها، پوست و مو دارد. خوردن تمشک از بروز سرطان کبد جلوگیری می‌کند و می‌تواند به سوختن چربی ناحیه کبد را تسریع کند.

تمشک یکی از منابع ارزشمند برای منگنز بوده و این ماده معدنی برای کنترل سطح کلسترول LDL و درد ناشی از آرتریت مفید است؛ پوست این میوه حاوی غنی از فیبر است به بیماران دیابتی در کنترل قند کمک می‌کند.

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت تمشک یکی از شربت‌های پر طرفدار تابستانی است که ویتامین A، گروه‌ ویتامین‌های B، B۱، B۲، B۳، B۶، ، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، آهن، روی، و غیره در آن وجود دارد.

او ادامه داد: از خواص این شربت می‌توان به جوانسازی پوست و مو اشاره کرد؛ سطح بالایی از ویتامین C در تمشک وجود دارد که می‌تواند موجب کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست شود و حتی لکه‌های صورت را از بین ببرد.

عظمایی گفت: تمشک خاصیت ضد خارش، ضد اگزما و ضد حساسیت دارد و برای افرادی که دچار خارش‌های پوستی هستند مفید واقع است. شربت تمشک باعث افزایش خونسازی در بدن می‌شود.

 

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شربت تمشک از جمله غذاهای حاوی فیبر و رژیمی محسوب می‌شود و می‌تواند برای لاغری و کاهش وزن مفید باشد.

او شربت تمشک را یکی از شربت‌های مفید برای درمان مشکلات گوارشی دانست و گفت: استفاده از شربت تمشک باعث کنترل قند، فشار و چربی خون می‌شود؛ همچنین این شربت می‌تواند بینایی افراد را تقویت کند.

عظمایی با تاکید بر خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در این شربت گفت: نوشیدن شربت تمشک سیستم قلبی و عروقی بدن را تقویت می‌کند؛ پلیفن‌های موجود در این شربت هم باعث تقویت حافظه می‌شود و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد. جالب است بدانید که شربت تمشک برای افراد مبتلا به آرتروز و رماتیسم هم بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مقدار مناسب این شربت را ۳ لیوان در روز دانست و گفت: برای تهیه شربت تمشک به حدود نیم کیلو میوه تمشک، نیم کیلو عسل و یک لیتر آب احتیاج دارید؛ کافی است تمشک‌ها را برای ۵ دقیقه داخل آب بجوشانید؛ بعد از متعادل شدن دمای محلول آن را صاف و نیم کیلو عسل را به آن اضافه کنید.