اژه‌ای: برخی مسؤولان ناآگاه یا آگاه در مسیر دشمن حرکت می کنند

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دشمن تمام قد در میدان حاضر شد و علیه مردم تازه انقلاب کرده وارد جنگ شد و همزمان جنگ داخلی تمام عیار نیز در مرزهای کشور راه افتاد که به برکت جانبازان و شهدا امروز دشمن ذلیل و ایران عزیز شده است.

اخبار اجتماعیوی افزود:دشمن حیران و سرگردان است اما کشور دارای برنامه روشنی بوده و منسجم تر از قبل است تا جایی که دشمن امروز باور کرده در همه جبهه ها شکست خورده است. 

اژه ای با اشاره به بلوکه شدن اموال کشور از اوایل انقلاب گفت: این موضوع، جدید نیست و دشمن  به دنبال این است که با فشار اقتصادی صبر مردم را لبریز کند. آن زمان از نظر ظاهری چیزی نداشتیم ولی مقاومت کردیم پس امروز که امکانات و تجهیزات ما بیشتر شده اوضعا ایستادی مان نیز بیشتر شده.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر وجود مردم به عنوان سرمایه اصلی نظام گفت: به بازرسی کل کشور در قانون اساسی اشاره شده و در اصل ۱۷۴قانون وظیفه این سازمان در حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین آمده است البته دارای اختیاراتی هم بوده بطوری که اجازه بکارگیری بازنشستگان را هم داشته است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای سرخم کردم نظام با افزایش فشار روزانه خود گفت: این اقدامات به زعم دشمن مفید است، باید کمیت و کیفیت تولید داخلی را بالا برد تا از شرایطی که دشمن برایمان پیش آورده پیشی بگیریم چراکه می توانیم صادر کننده در خیلی از عرصه ها باشیم .

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد ناآگاه یا آگاه در مسیر دشمن حرکت می کنند افزود: باید با این افراد قاطعانه برخورد کرد. چه بسا افرادی باشند که به خاطر منافع جیب خود حرکت می کنند و اگر یک مدیری راه را بلد نیست بازرسان می توانند کمک کنید تا جنس بهتری تولید و به دست مردم برسد.

اژه ای کشف فساد را صرفا کافی ندانست و گفت: باید بعد از کشف، ببینیم برخورد ما با فساد چگونه خواهد بود. اگر امروز این قسمت را تدبیر نکنیم چه بسا به تولید ضربه بزنیم. اگر ما به موقع وارد نشویم کار از کار می گذرد، در سال گذشته دولت احساس کرد برخی امور را نمی تواند عادی جلو ببرد پس شورای عالی تشکیل داد.

وی تصریح کرد : بنابراین مواردی که امنیتی باشد به صورت موردی از شورای عالی امنیت ملی اجازه می گیرد به هرحال با توجه به شرایط جنگ اقتصادی نمی توان همه تصمیمات را به مجلس برد و تصمیماتی به صورت موقت از سوی آن شورا که متشکل از سه قوه است اخذ می شود.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: کار دیگر را قوه قضائیه با همکاری سایر قوا در رابطه با شرکت های تعاونی و اعتباری انجام داد. در سال گذشته و قبل از آن دشمن اعلام کرد که نمی گذاریم از تابستان داغ ۹۷عبور کنند. شرکت های زیادی پول از مردم گرفتند و متوجه شدیم بیش از دو میلیون نفر سپرده گذاری در این شرکت‌ها انجام دادند و بیش از ۹۸درصد از آن مشکل حاد عبور کردیم و اگر اختیار سران قوا نبود و می‌خواستیم به طور عادی به این مسئله ورود کنیم به مشکل بر می خوردیم.

وی افزود: تمامی محاکمات امروز منبعث از همان زمان است و چنانچه آن تمهیدات نمی شد ممکن بود امروز دچار مشکلات بیشتر می شدیم.بنابراین بازرسی کل کشور امروز می‌تواند از سازوکار مردمی استفاده کند، همچنین از ظرفیت فناوریهای جدید نیز باید بهره برد. بهترین افرادی که می توانند بگویند قانون اجرا می شود یا خیر ذی نفعان آن قانون هستند.