ورود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی در ۵ ماه نخست سال

 ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال ساماندهی و توزیع سفر در عرصه کردشگری هستیم، اگر تعداد سفر‌ها به سمت سفر‌های برنامه ریزی شده هدایت شود این سفر‌ها می‌تواند از خط و مشی‌های کشور متاثر شود.

اخبار اجتماعی-تیموری افزود: در سال گذشته تعداد سفر‌های خارجی کاهش یافت و دچار رکود شدیم، ولی هم اکنون در ۵ ماهه اول ۴ میلیون ۱۰۰ هزار گردشگر ورودی داشتیم به همین تعداد هم گردشگری خروجی داشتیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: گردشگری ورودی در کشور  کاملا با تامین معاش و زندگی افراد مشغول در این کار  وابسته است و اگر گردشگر ورودی کم شود، شغل افراد داخل کشور در این صنعت دچار رکود می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۰ کشور اول که گردشگر ورودی به کشور ما داشته اند، گردشگر خروجی هم به آن‌ها داشته ایم.

تیموری گفت: گردشگری ورودی برای ما اهمیت دارد و نشاط در گردشگری ورودی مد نظر ما است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره روز جهانی گردشگری گفت: امسال مراسم روز گردشگری را در پایتخت برگزار نمی‌کنیم و مراسم در ۶ مهر در زاهدان برگزار می‌شود.

تیموری افزود: این استان نتوانسته قابلیت‌های خود را تاکنون نشان دهد و باید خود را به عنوان یک مقصد جذاب معرفی کند. سیستان، کردستان و سمنان سه استانی هستند که به عنوان پایلوت به عنوان هفته گردشگری شاهد اجرای مراسم های متنوع خواهند بود.

وی  بیان کرد: نشستی را در روز ۹ مهر در سمنان خواهیم داشت و موضوع مهارت آموزش و اشتغال که هدف ما در سالجاری است، خواهیم داشت. در ۱۰ و ۱۱ مهر در استان کردستان به عنوان رویداد ملی روز جهانی گردشگری موضوu اکوتوریسم و همکاری‌های روستایی را برگزار خواهیم کرد.