بدون مقاومت شهدا سرنوشت دیگری داشتیم

پیروز حناچی شهردار تهران ظهر امروز پس از حضور در نماز ظهر و عصر مسجد علی ابن موسی‌الرضا(ع)، در مراسم رونمایی از تمثال مبارک ٢ هزار شهید دفاع مقدس شرکت کرد که حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد و سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) در آن حضور داشتند.

اخبار اجتماعیاو در این مراسم که در محل منزل پدر و مادر شهیدان عرب‌سرخی برگزار شد، گفت: در هفته دفاع مقدس و سالگرد مقاومت ملت ایران در برابر زورگویی‌ها هستیم که اگر این مقاومت‌ها نبود سرنوشت دیگری داشتیم؛ مطمئنا اگر این مقاومت‌ها نبود اتفاقات دیگری می‌افتاد. در دوره حاضر تجربه کردیم که مردم موصل مقاومت نکردند و آن‌طور که باید اقدام می‌شد، نشد. اگر امروز کشور اقتدار و عزتی دارد و می‌تواند سرش را بالا بگیرد، به واسطه مجاهدت‌هایی است که عزیزان رزمنده در جای‌جای جبهه‌های نبرد، در مسافتی بیش از حدود ٨٠٠ کیلومتر از شمال‌غرب تا جنوب‌غربی کشور، از خود نشان دادند.

او افزود: در طول جنگ خیلی چیزها را تجربه کردیم و خداوند رحمت کند امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی را که جایشان خالی است. ان‌شاءالله به واسطه دعای خیر ایشان توطئه دشمنانمان را خنثی می‌کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: امروز هم به رسم قدردانی از شهدای انقلاب اسلامی و به نمایندگی از عزیزان شهروند خدمت پدر سه شهید عرب‌سرخی رسیدیم. به نمایندگی از مردم شریف تهران از زحمات این خانواده محترم تشکر می‌کنیم و امیدواریم که خداوند ما را شرمنده شهدا قرار ندهد.

حناچی خاطرنشان کرد: همه شما را به خدای بزرگ می‌سپارم و امیدوارم به برکت خون این شهدا شهرمان همواره از نام و یاد و خاطره این عزیزان عطرآگین باشد.

حناچی در حاشیه این مراسم  ضمن تاکید بر این‌که همگی مدیون شهداییم، گفت: کشور اگر امنیت، آرامش و اقتدار دارد، مدیون این عزیزان است. قطعا همواره باید یاد و خاطره‌شان را زنده نگه‌داریم و در این هیچ تردیدی نیست.

او گفت: براساس توافقی که ۶ ماه قبل داشتیم، بسیج شهرداری تهران را موظف به تعقیب این موضوع کردیم؛ امروز در ٢٢ منطقه شهرداری تهران تمثال شهدا نصب می‌شود و شهرداری‌های مناطق این کار را تعقیب می‌کنند. امیدوارم یاد و خاطره شهدا همواره در شهر ساری و جاری باشد.

شهردار تهران درباره فضاسازی‌های اخیر نیز گفت: فضای مجازی همواره قابل کنترل نیست. شما بهتر از من می‌دانید که در پشت‌پرده بسیاری برای ایجاد تفرقه و شکستن وحدت در جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند و دشمنان ما در آلبانی و تل‌آویو هم همواره هدف شوم تفرقه‌افکنی را در سر می‌پرورانند. بدون شک آن‌چه درباره حذف نام عزیزان شهید گفته می‌شد صحت ندارد چون زنده نگه‌داشتن شهدا چیزی است که تمام نظام درباره‌اش حساسیت ویژه دارند.

او در انتها خبر داد: از امشب در میدان‌های اصلی شهر برنامه‌هایی را که شهرداری تهران برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدای والامقام در این هفته دارد خواهید دید.