در سال ۹۷ به اقشار خاص۵۵ میلیارد تومان تخفیف برای استفاده از حمل و نقل عمومی داده شد

محمد علیخانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به موضوع ارائه تخفیف کارت بلیت اتوبوس و مترو برای خانواده جانبازان زیر ۲۵ درصد و کلیه رزمندگان و آزادگان و همسران و فرزندان آنها پرداخت.

اخبار اجتماعیوی گفت: گفت در قانون برنامه پنج ساله ششم کشور مصوب ۱۳۹۶ ماده ۸۸ می گوید دولت موظف است کلیه مطالبات معوق خانواده شهدا و ایثارگران و آزادگان و جانبازان را بپردازد.

علیخانی افزود: در بحث حمل و نقل عمومی موظف هستیم که نسبت به استفاده با هزینه کمتر جانبازان و ایثارگران از حمل و نقل عمومی رایگان و کم هزینه اقدام کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: هنوز این اعتبار از سوی دولت اختصاص پیدا نکرده است و جانبازان و ایثارگران این موضوع را از شهرداری پیگیری می‌کنند.

وی افزود: هدف از ارایه لایحه این است که شهرداری موظف شود تا از دولت پیگیری کند که چرا این موضوع را اختصاص نداده است.

محسن پور سید آقایی معاون شهردار تهران درخصوص این لایحه گفت: اولا تشکر میکنم از این طرح ارایه شده چون واقعا بسیاری از این عزیزان به ما مراجعه می‌کردند در حالی که نمی دانستند دولت پولی به ما نداده است.

وی افزود: البته خوب است بدانید که ما در سال ۹۷ بیش از ۵۵ میلیارد تومان از محل تخفیفات اقشار خاص به ایثارگران و خانواده محترم شهدا تخفیف داده‌ایم.

معاون شهرداری تهران گفت: اگر دولت ردیف بودجه خودش را بدهد حتما این اقدام بیش از پیش انجام خواهد شد.