فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در مورد آمار مسافران خط 7 مترو تهران اظهارداشت: با توجه به بهره برداری از ایستگاه‌های جدید خط ۷ و کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط مترو، شهروندان تهرانی به استفاده بیشتر از این ناوگان ترغیب شده‌اند. به طوری که از ابتدای مهر ۹۸ آمار مسافران خط ۷ مترو تهران از 50 هزار نفر عبور کرد.

اخبار اجتماعیوی به کاهش فاصله حرکت قطار‌های خط ۷ مترو  از ۱۵ دقیقه به ۱۲ دقیقه اشاره و خاطر نشان کرد: به همین دلیل در مهر میزان استفاده شهروندان از خط ۷ متروی تهران افزایش یافته است. 

 نوبخت در ادامه از افزایش مسافران مترو تهران و حومه نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در هفته اول مهر سال پیش ۲۶ هزار نفر از خط ۷ متروی تهران و حومه استفاده کردند که این رقم امسال به ۳۰۰ هزار نفر رسیدو به عبارتی حدود ۲۷۴ هزار نفر افزایش مسافر داشتیم.

به گزارش فارس، ایستگاه میدان صنعت شلوغ ترین ایستگاه خط ۷ مترو تهران است و ایستگاه‌های تربیت مدرس، مهدیه و بریانک به ترتیب بیشترین آمار مسافر را به خود اختصاص داده‌اند.

 همچنین با توجه به اجرای طرح شناور شدن ساعت کاری دستگاه‌های دولتی، شهروندان و مسافران می توانند با آرامش خاطر بیشتری برای سفر های درون شهری در ساعت های مختلف از مترو استفاده کنند.