۱۳۷ پرواز رفت و برگشت برای اربعین

معاون بازرگانی و عملیات شعب شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: از روز جمعه گذشته تا دوم آبان ماه حدود ۱۳۷ پرواز رفت و برگشت را از فرودگاه‌های تهران، ایلام و کرمانشاه به مقصد نجف برنامه ریزی کرده‌ایم که ظرفیت جابجایی آن ۷۵ هزار و ۸۴۰ مسافر را دارد.

اخبار اجتماعی- عباس جمشیدی در نشست خبری ظهر امروز (یکشنبه) اظهار کرد: دو مسیر جدید پروازی را از فرودگاه‌های ایلام و کرمانشاه به مقصد نجف برقرار کردیم که البته ۹۹ درصد پروازها از تهران به نجف است و فعلا پرواز مشهد – نجف را برنامه ریزی نکرده‌ایم و در برنامه‌های پروازی خود نداریم چرا که تمرکز خود را روی پروازهای تهران به نجف گذاشته‌ایم و با دستور وزیر راه و شهرسازی پرواز از فرودگاه‌های ایلام و کرمانشاه به مقصد نجف را نیز در برنامه‌های خود گنجانده‌ایم.

وی افزود: کل پروازهایی که از روز جمعه گذشته ۱۲ مهر ماه تا ۶ روز قبل از اربعین یعنی دوم آبانماه برنامه ریزی کرده‌ایم ۲۷۴ لگ پروازی شامل ۱۳۷ پرواز رفت و برگشت است که ظرفیت صندلی‌های این پروازها به ۷۵ هزار و ۸۴۰ صندلی می‌رسد.

جمشیدی ادامه داد: در این میان ۷۴ پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران – نجف برنامه ریزی شده که بالغ بر ۶۸ هزار و ۲۸۰ صندلی ظرفیت دارد. همچنین در پروازهای رفت و برگشت به ایلام – نجف و کرمانشاه – نجف به ترتیب ۱۶ پرواز رفت و برگشت با ظرفیت ۱۹۲۰ صندلی و ۴۷ پرواز رفت و برگشت با ظرفیت ۵۶۴۰ صندلی برنامه ریزی شده است.

معاون بازرگانی و عملیات شعب شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با بیان اینکه فروش بلیت پروازهای نجف از فرودگاه‌های ایلام و کرمانشاه شب گذشته آغاز شده است و با وجود اینکه نرخ مصوب همه پروازها به جز مشهد دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای مسیر رفت و برگشت است، پرواز کرمانشاه – نجف و ایلام – نجف را به صورت رفت و برگشت یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرده‌ایم که به مسافران هم کمک کنیم.

وی گفت: این پروازها با هواپیماهای ATR انجام می‌شود که در راستای استفاده از ظرفیت‌های ایرتاکسی در کشور است که البته فقط برای این ایام برنامه ریزی شده و مشخص نیست پس از ایام اربعین پروازهای ایلام و کرمانشاه ادامه داشته باشد یا خیر؟

جمشیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده می‌شود ایران ایر به دلیل عدم پرداخت بدهی‌هایش به فرودگاه نجف با مشکل مواجه شده است گفت: اگر بدهی‌های خود را به فرودگاه نجف پرداخت نمی‌کردیم به هیچ وجه به ما اجازه پرواز به فرودگاه نجف را نمی‌دادند بنابراین همه بدهی‌هایمان در این زمینه پرداخت شده است.

معاون بازرگانی و عملیات شعب شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به ناآرمی‌های اخیر در عراق مشکلی در پروازهای شما به وجود می‌آید یا خیر؟ توضیح داد که تا هر زمانی که به ما اجازه پرواز بدهند بدون مشکل و طبق برنامه سعی می‌کنیم زائران را به نجف برسانیم و اگر در شرایط خاصی اجازه پرواز به ما ندهند آن را به اطلاع مسافران خواهیم رساند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه پروازهای اربعین بدون به هم خوردن دیگر برنامه‌های پروازهای داخلی و خارجی برنامه ریزی شده است گفت: تلاش ما در ایام اربعین بهترین خدمت رسانی به مسافران است و در ایام حج نشان دادیم با حداقل تاخیرها پتانسیل جابجایی مسافران در این شرکت هواپیمایی بسیار بالاست.