حناچی به دلیل بی‌توجهی به المان‌های شهری تذکر گرفت

محمدجواد حق‌شناس در تذکری در جلسه شورای شهر تهران خطاب به شهردار گفت: مجسمه‌ها و المان‌های شهری مصادیق به کارگیری فرهنگ و هنر است در ابعاد زیباشناختی بسیار حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه باشد.

اخبار اجتماعیوی افزود: المان‌های شهری باید بازتاب ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه بوده و به درستی در شهر جانمایی شود. همچنین به مرور زمان باید محافظت شود ولی علیرغم این مسئله مدیریت شهری در توسعه و نگهداری مجسمه‌ها موفق نبوده است.

وی عنوان کرد: اثرگذارترین مجسمه‌ها در تهران که حتی مربوط به قبل از انقلاب است بسیار زیاد بوده ولی علیرغم این مسئله در نگهداری آنها تلاشی نشده است بنابر این تدوین راهبرد مشخص برای توسعه حفظ و نگهداری المان‌های شهری ضرورت دارد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این مسأله باید در دستور کار قرار گیرد و علاوه بر تقسیم کار و هماهنگی حفظ ارزش‌ها باید به عدالت اجتماعی نیز منجر شود.

حق‌شناس تأکید کرد: مجسمه عمرخیام ساخت ابوالحسن صدیقی در پارک شهر در معرض آسیب است همچنین مجسمه دیگری از عمر خیام ساخته استاد فخیمی هنوز جانمایی و مستقر نشده است.

وی گفت: مجسمه قیصر امین‌پور نیز هنوز به محل استقرار پس از سرقت بازنگشته است. همچنین وضعیت دروازه دولت مورد توجه نیست.

وی خاطرنشان کرد: ساخت مجسمه از بزرگان شعر و ادب، ریاضیات، دین و علوم و شهیدان باید در دستور کار باشد و به همت صاحبان سبک در اذهان و خاطره‌ها بماند.