زمان اعلام نتایج «آزمون اصلح» مشخص شد

رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از اعلام نتایج آزمون جامع (اصلح) مهارت آموزان ورودی سال‌های 96 و 97 و افراد باقی مانده سال 95 خبر داد و گفت: مهارت آموزان می‌توانند از ساعت 19 امشب، با ورود به سامانه هدف به نشانی hadaf.cfu.ac.ir از نتایج آزمون مطلع شوند.

اخبار اجتماعی-وی سنجش و اندازه‌گیری دانش، مهارت و نگرش افراد برای ورود به سیستم آموزش و پرورش کشور را لازم و ضروری خواند.

کچوئیان، مجموع مشمولان آزمون اصلح ورودی سال‌های 96 و 97 و افراد باقی­مانده از سال 95 را 15 هزار و 908 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد شرکت کننده نزدیک به 95.4 درصد موفق به کسب گواهی صلاحیت‌های حرفه معلمی شدند.

وی با اشاره به موفق نشدن تعداد 4.6 درصد از مهارت آموزان برای کسب گواهی صلاحیت‌های حرفه معلمی، گفت: دهه سوم آذر سال جاری، زمان برگزاری آزمون جبرانی برای این تعداد مهارت‌آموز است.

این مقام مسؤول، با تأکید بر پایش و رصد صلاحیت حرفه‌ای افراد برای ورود به دستگاه آموزش و پرورش، افزود: سنجش و اندازه‌گیری دانش، مهارت و نگرش افراد برای ورود به سیستم آموزش و پرورش کشور لازم و ضروری است.

کچوئیان، خاطر نشان کرد: در راستای جبران نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش وفق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند به حرفه معلمی از سایر دانشگاه‌های کشور پس از گذر از مراحل آزمون استخدامی، مصاحبه و گزینش با ورود به دانشگاه فرهنگیان و گذراندن دوره‌های مهارت آموزی می‌توانند وارد این حرفه شوند.

وی ادامه داد: پس از پایان دوره‌های مهارت آموزی و گذر از آزمون اصلح، مهارت‌آموزان با دریافت گواهینامه صلاحیت‌های حرفه‌ای می‌توانند به افتخار معلمی نایل آیند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در خصوص امکان اعتراض برخی از مهارت‌آموزان نسبت به نتایج اعلام شده، اظهار داشت: آن دسته از مهارت‌آموزانی که نسبت به نمره خود اعتراض دارند، می‌توانند از روز شنبه 18 آبان تا پایان روز پنج شنبه 30 آبان ماه جاری به مدت دو هفته با ورود به سامانه ثبت اعتراض در پورتال اصلی دانشگاه اقدام و نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

کچوئیان با تأکید بر عدم مراجعه حضوری افراد، 18 تا 30 آبان سال جاری را زمان پاسخگویی به اعتراض مهارت‌آموزان ذکر کرد و گفت: بدیهی است مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان فقط پاسخگوی اعتراض‌هایی خواهد بود که توسط مهارت‌آموز در سامانه ثبت اعتراض درج شده باشد.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، مسؤولیت پیگیری این امر را از وظایف اصلی مهارت آموز برشمرد و تأکید کرد: مرکز سنجش این دانشگاه پاسخگوی اعتراض‌های خارج از زمان مقرر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: نتایج اعلام شده آزمون اصلح، ملاک عمل مسؤولان ذی ربط به منظور تسریع و تسهیل صدور احکام افراد شرکت کننده در آزمون توسط وزارت آموزش و پرورش است؛ بخش عملکردی این آزمون با برخورداری از اهمیت خاص پس از کد گذاری بیش از 200 هزار پاسخ برگ کتبی، همچنان سیر فرآیند تصحیح و تحلیل را طی می‌کند.

کچوئیان افزود: نمرات آزمون عملکردی، صرفاً به منظور دستیابی به نقاط قوت و ضعف یادگیری مهارت آموزان و تقویت نقاط قابل بهبود در فرآیند یاددهی ـ یادگیری و تقویت عملکرد آتی مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان است.