مدارس تهران فردا تعطیل شد

با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا و با اعلام استاندار تهران، مدارس ابتدایی و مهدکودک‌های شهر تهران فردا (چهارشنبه) به علت آلودگی هوا تعطیل است.

اخبار اجتماعی- این تصمیم بعد از آن گرفته شد که هوای تهران برای ۷ روز پیاپی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

بنابراین فردا تمامی مهدکودک ها، پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در شهرهای قرچک، ورامین، پیشوا، ری و پاکدشت در دو نوبت صبح و عصر تعطیل شد.

انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران عصر امروز در جلسه اضطراری آلودگی هوای تهران که در استانداری برگزار شد، گفت: در مهدکودک‌ها و دبستان‌ها افراد بیشتری تحت تاثیر آثار آلودگی هوا هستند و سالمندان و کودکان زیر ۱۵ سال هم جزء گروه‌های حساس هستند.

او بیان کرد: هر ساله پدیده اینورژن در ماه‌های آذر و دی رخ می‌دهد، اما این اتفاق امسال زودتر رخ داد.

استاندار تهران با بیان اینکه بارندگی تنها می‌تواند پایداری هوا را عقب اندازد، اظهار کرد: شرایط اقلیمی تهران طوری است که ما را جزء یکی از کشور‌های پر مصرف انرژی قرار داده و چه در حوزه سوخت‌های فسیلی و چه گاز طبیعی آلاینده‌های زیادی را تولید می‌کنیم.

بندپی با بیان اینکه ما متولی سلامت آحاد جامعه هستیم، بیان کرد: تا الان شاخص آلودگی هوای تهران از ۱۵۰ واحد عبور نکرده و بررسی‌هایی که ما کردیم نشان می‌دهد در ۱۰ منطقه تهران این شاخص در حال عبور از ۱۵۰ است و با توجه به نظریه هواشناسی فردا هم وضعیت هوا پایدار است.