معاون شهردار تهران: دولت باید در نوسازی بافت فرسوده ورود کند

روزبه علی اکبری مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در حاشیه آئین اختتامیه مسابقه طراحی پیاده راه اتصال آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) به رود دره فرحزاد در جمع خبرنگاران گفت: هدف از اجرای این مسابقه ارائه درخواستی بود که برای ایجار پل ارتباطی بین شرق و غرب دره فرحزاد را به هم وصل کند.

اخبار اجتماعی- مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران افزود: هدف از اجرای این طرح این بود تا با احداث پل ارتباطی پاخور امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) افزایش پیدا کند.

علی اکبری با اشاره به درخواست حناچی شهردار تهران برای اعلام فراخوان عمومی برای طراحی پل ادامه داد: تاکید شهردار این بود تا با برگزاری فراخوان بهترین ایده را جهت اجرا انتخاب کنیم و بر حسب امرپس از پایان تعطیلات نوروز ۹۸، شورای سیاست گذاری مسابقه و هیئت داوران انتخاب شد.

او با اشاره به داوری آثار در تاریخ ۳۰ مهر ماه تصریح کرد: ۲۱ اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال شد و در نهایت ۳ اثر برتر معرفی و از اثر رتبه ۴ تا ۱۰ نیز تقدیر شد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران افزود:اثار برگزیده در خانه موزه لرزاده به مدت یک هفته در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دارد.

علی اکبری در تشریح آخرین وضعیت بافت فرسوده و اقدام‌های مدیریت شهری در این حوزه گفت: در حوزه نوسازی بافت فرسوده مجموعه مشوق‌های تحریکی خوبی به کار گرفته شده است.

او تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات بافت فرسوده کمبود خدمات است که ما از سال گذاشته منابع خودمان در مدیریت شهری را به این سمت هدایت کردیم و تا به امروز ۳۰ پروژه عمرانی در مناطق ۷ تا ۲۰ در دست اجراست و پیش بینی ما این است تا ۲ سال آینده این روند شدت یابد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران افزود: با توجه به میزان عقب افتادگی در حوزه نوسازی بافت فرسوده تلاش شهرداری کافی نیست و دولت باید در نوسازی بافت فرسوده ورود کند.