ایدز یکی از ۱۰ عامل تهدید کننده سلامت

دکتر جعفر صادق تبریزی در همایش روز جهانی ایدز که در وزارت بهداشت برگزار شد، ‌ ضمن تاکید بر لزوم ادغام خدمات ایدز در نظام شبکه بهداشتی و درمانی کشور، گفت: اگر به دنبال راهکاری برای پیشگیری و درمان ایدز می‌گردیم باید به سمت ادغام خدمات برویم.

اخبار اجتماعی-وی با اشاره به اینکه طبق افق ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران باید کشوری برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت، تامین اجتماعی و... باشد، تاکید کرد: همانطور که مشخص است، ‌ محور اصلی فعالیت‌های ما برای ارتقاء سلامت است و این امر میسر نمی‌شود مگر با نظام ارائه خدمات مناسب، نیروی انسانی خوب، دانش و مهارت و هدایت هدفمند منابع مالی.  

تبریزی در ادامه با بیان اینکه اهداف وزارت بهداشت محقق نمی‌شود مگر با رهبری مناسب منابع، اضافه کرد: برای اینکه ایدز را شناسایی کنیم و به درمان آن بپردازیم موظف هستیم به اهداف‌مان بپردازیم. سازمان بهداشت جهانی ایدز را به عنوان یکی از ۱۰ عامل تهدید سلامت در سال ۲۰۱۹ تعریف کرده است و ما به عنوان کشوری که تعهد داده این بیماری را کنترل کند، ملزم به رعایت موازین تایین شده هستیم که جز ادغام خدمات راه دیگری نخواهیم داشت.

وی افزود: هدف از ادغام خدمات، ارتقاء دسترسی مردم و پاسخ به این نیاز از سوی حوزه سلامت است. ادغام سبب کاهش هزینه‌ها شده و فرد مبتلا علاوه بر آنکه توانمند خواهد شد، کرامتش هم حفظ شده و امید به زندگی در او افزایش می‌یابد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تبریزی با اشاره به طرح جدید وزیر بهداشت مبنی بر" هر خانه یک پایگاه سلامت"، اظهار کرد: این طرح نشان می‌دهد در نظام ارائه خدمات حتی یک گام پیش‌ از بهورز باید خانه‌ها و سفیران سلامت اولویت داشته باشند.