مردم در روزهای آلودگی هوا «شیر» و «سیب» مصرف کنند

این روزها معضل آلودگی هوا به شدت همه مردم را کلافه کرده و سلامت آنها را به مخاطره انداخته است.دستگاه‌های  متعددی در این باره اقدامات مختلفی انجام می‌دهند و وزارت بهداشت نیز به عنوان تأمین کننده و متولی سلامت جامعه، هشدارها و توصیه‌های تغذیه‌ای برای کاهش آسیب‌های ناشی از آلاینده‌های هوا به مردم می‌کند.

اخبار اجتماعیزهرا عبدالهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که «وزارت بهداشت چه برنامه‌ای برای کنترل آلودگی هوا دارد؟»، اظهار داشت: وزارت بهداشت تنها کاری که می‌تواند انجام دهد، دادن آموزش و هشدار به مردم است. 

وی ادامه داد: برنامه مشترکی با سازمان محیط زیست و شهرداری داریم و وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری می‌کند اما وظیفه این وزارتخانه  فقط این است که اعلام خطر کند که سلامت مردم در زمان بالا رفتن آلودگی هوا به خطر می‌افتد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه  وزارت بهداشت با اشاره به آموزش‌های تغذیه‌ای به مردم درباره زمان آلودگی هوا، افزود: آموزش‌هایی در خصوص تغذیه مردم داریم. مصرف یک لیوان شیر کمک می‌کند تا از ضررهای آلاینده‌های که وارد بدن می‌شود، جلوگیری کند.

عبدالهی با تأکید بر مصرف بیشتر میوه و سبزی در زمان آلودگی هوا، متذکر شد: مصرف روزانه یک سیب نقش  بسیار خوبی برای کاهش ضررهای ناشی از آلاینده‌های هوا دارد.