محرومان تنها مخاطبان کمیته امداد نیستند

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در همایش فعالیت‌ها و دستاورد‌های علمی این‌ نهاد ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بنیانگذاری شد که پیرو مکتب سرمایه‌داری و سوسیالیستی نبود و نگاه جدیدی را مطرح کرد.

اخبار اجتماعیاو با بیان اینکه با نگاه به نحوه ارتباط جامعه اسلامی با محرومان مشاهده می‌کنیم که مخاطبان آن کل جامعه را در بر می‌گیرد، گفت: امام خمینی (ره) سازمان بهزیستی دولتی را تنها مامور نکرد که به فقرا خدمت‌رسانی کند، بلکه یک نگاه نو بنیان گذاشت.

طهرانچی با بیان اینکه مخاطبان کمیته امداد فقط محرومان و مستضعفان نیستند، بلکه کل جامعه اسلامی مخاطب آن هستند، افزود: اگر در نگاه تربیتی که مردم در این خصوص دارند اختلال ایجاد شود، این چرخه دیگر کار خود را به درستی انجام نخواهد داد.

او گفت: کمیته امداد برایش مهم است که در کتب تربیتی چگونه نسل آینده را در این چرخه، تربیت کند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه ما فقط توانمندسازی محرومان را مدنظر نداریم، بلکه تربیت متمولین هم در این حوزه مهم است، خاطرنشان کرد: اگر تربیت اجتماعی، نگاه به یتیم و کسی که نیازمند است را اصلاح کند، مسلما کمیته امداد در انجام رسالتش موفق‌تر خواهد بود.

تهرانچی گفت: سازمان‌های اجتماعی بزرگ‌مقیاس درگیر نکاتی هستند که این نکات اداره آن‌ها را پیچیده می‌کند و اگر به آن نکات توجه نکنند، به یکباره از محوریت جامعه خارج می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه امروز جامعه بسته نیست، بلکه جامعه‌ای است که در یک شبکه جهانی تعریف می‌شود، عنوان‌کرد: به عنوان مثال رفتار مردم را در هنگام حوادث طبیعی مشاهده کنید، متوجه کمک‌های مردمی خواهید بود.

طهرانچی با بیان اینکه ما با تمام توان در کنار کمیته امداد قرار داریم، ادامه داد: در دانشگاه آزاد با طرح پایش کل پایان‌نامه‌ها در یک سامانه در خصوص چالش‌های اساسی کشور اقداماتی صورت گرفته است و ۵۰ درصد دانشجو‌ها در سامانه نظام موضوعات، موضوع پایان‌نامه خود را انتخاب می‌کنند.

او با بیان اینکه ۱۶ چالش ملی با ۱۰ هزار و ۷۰۰ نظام موضوع در این سامانه قرار گرفته است، گفت: نظام موضوعات کمیته امداد هم در منظر اساتید قرار می‌گیرد و ۱۰ هزار رساله دکتری و همین‌طور ۵۰ هزار رساله کارشناسی ارشد سالانه تولید می‌شود که امیدواریم به نهضت تربیتی و توانمندسازی کمک کند.