ارتقا آموزش همگانی، اولویت پلیس مبارزه با مواد مخدر

سردار "مسعود زاهدیان" در آیین اختتامیه جشنواره فیلم ۱۱۰ ثانیه‌ای مردم و امنیت با موضوع مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از اعتیاد که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره ۳ هزار و ۸۱۸ شهید و ۱۲ هزار جانباز در عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز حدود ۲۷۱ میلیون نفر در سطح جهان به بلای خانمان سوز اعتیاد دچار هستند.

اخبار اجتماعیرئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا اظهار داشت: با توجه به مجاورت و همسایگی ما با افغانستان که سالانه بیش از ۱۰ هزار تن مواد مخدر تولید می‌کند و به واسطه ترانزیت بودن کشورمان در مسیر قاچاق مواد مخدر، این معضل ما را نیز درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر در کنار کار مقابله‌ای خود به مسئله پیشگیری در این عرصه هم توجه و اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت: ارتقاء آموزش‌های همگانی در اولویت کاری این پلیس قرار دارد.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: این جشنواره هم در راستای کار‌های پیشگیری پلیس با همکاری دستگاه‌های مختلف همچون وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، موسسه تبیان، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌هایی که به نوعی ما را مساعدت کردند برگزار شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند، امروز دستگاه‌های مقابله‌ای باید نقش خود را در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری به خوبی ایفا کنند، گفت: امروز یکی از مشکلات ما در عرصه آگاهی بخشی، نبود محتوای مناسب بوده که این جشنواره می‌تواند در این راه مثمرثمر باشد.

سردار زاهدیان عنوان داشت: امروز شاهدیم که هنرمندان به یاری پلیس آمده و سعی می‌کنند در عرصه مبارزه با مواد مخدر با تولید محتوای مناسب که مطمئنا اگر از دل مردم بیرون آمده باشد به دل آنان نیز بهتر می‌نشیند، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.