هفدهمین مرکز معاینه فنی پایتخت راه اندازی شد

حسین مقدم درباره افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی اظهار داشت: با توجه به افزایش مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی شهر تهران در ماه‌های پایانی سال جهت مدیریت صف و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان ساعت کاری دو مرکز بیهقی و دماوند از امروز ۱۲ بهمن به مدت دو ساعت افزایش یافت که مرکز بیهقی تا ساعت 23 و مرکز دماوند تا ساعت 19 فعال است‌. 

اخبار اجتماعی وی افزود: در صورت تقاضا و ادامه این روند تا پایان سال آمادگی برای اضافه کردن شیفت کاری و ساعات کاری دیگر مراکز نیز وجود دارد.

سرپرست ستاد معاینه فنی شهر تهران درباره وضعیت استقرار واحدهای سیار معاینه فنی گفت: 8 واحد سیار معاینه فنی تک خطه با پراکندگی مناسب در مناطقی که دارای خدمات معاینه فنی نیستند مستقر شده و از سه هفته گذشته نیز یکی از همین واحدهای سیار در منطقه 10 شهرداری تهران که از لحاظ جمعیتی پر تراکم و پر تردد است جهت رفاه حال شهروندان آن منطقه و دسترسی راحت به این خدمات استقرار یافت.

وی گفت:در حال حاضر روزانه 60 خودرو به این مرکز سیار مراجعه می‌کنند که بدون تردید این مراجعات به مرور افزایش و می‌تواند بخشی از نیاز منطقه را پاسخگو باشد.

مقدم در ارتبط با توسعه مراکز معاینه فنی تا پایان سال تصریح کرد: به زودی یک مرکز دو خطه ثابت در منطقه 15 که با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده، نیز افتتاح و راه اندازی خواهد شد و به 54 خط معاینه فنی موجود دو خط دیگر نیز اضافه می‌شود.

مقدم خاطرنشان کرد: با راه اندازی این دو خط شهر تهران از بضاعت 56 خط معاینه فنی خودروهای سبک برخوردار خواهد شد همچنین افزایش ساعت کاری و تعدد مراکز با پراکندگی مناسب موجب شده در حال حاضر شرایط مراجعات به مراکز عادی و مراجعین در کمترین زمان بتوانند نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدم کنند.

وی بیان داشت: البته با وجود همه این تمهیدات به شهروندان توصیه می‌شود انجام معاینه فنی را به روزهای پایانی سال موکول نکنند و هرچه زودتر به یکی از مراکز معاینه فنی شهر تهران جهت اخذ معاینه فنی مراجعه کنند. همچنین شهروندان می‌توانند جهت مدیریت زمان با مراجعه به سایت ستاد معاینه فنی inspection.tehran.ir با استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین در زمان مشخص بدون صف به مرکز مورد نظر مراجعه کنند.

وی گفت: همچنین شهروندان می‌توانند جهت آگاهی از آدرس، آخرین وضعیت استقرار واحدهای سیار و ساعات کاری مراکز به سایت معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه و یا با سامانه پاسخگو 96006000 تماس بگیرند.