به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روابط عمومی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین نوشت: این سازمان در اطلاعیهای از مردم خواست از افروختن آتش در مناطق جنگلی و بوستانها خودداری کنند.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین به مردم توصیه کرد: در تعطیلات نوروزی به ویژه هنگام مسافرت و استراحت در جنگل‌ها، باغ‌ها و بوستان‌های شهری، درختان و گیاهان و زیبایی‌ها را حفظ کرده و از ایجاد آتش‌سوزی در این مکان‌ها جدا خودداری کنند تا این سرمایه‌های ارزشمند ملی حفظ شوند.

در این اطلاعیه آمده است: شهروندان به خاطر داشته باشند ته‌سیگار روشن، چوب نیم‌سوخته و ذغال‌های افروخته داخل اجاق‌ها را پس از استفاده، کاملا خاموش کنند.

از انداختن ته‌سیگار روشن هنگام رانندگی در جاده بر روی شاخ و برگ درختان و افروختن آتش در پارک‌ها و مناطق جنگلی پرهیز کنند و تنها در محل‌های مجاز یا اجاق‌های تعبیه شده اقدام به روشن کردن آتش کنند.

شهروندان به تابلوهای هشدار دهنده در مناطق پارک‌های تفریحی و پارک‌های جنگلی توجه داشته باشند و در صورت برپا کردن خیمه و چادر، فاصله محل استقرار و تا محل افروختن آتش و مستقر نشدن در مسیر باد و آتش را رعایت کنند.

توصیه می‌شود ضایعات و زباله‌ها را داخل کیسه ریخته و در سطل زباله قرار دهید و در هنگام وقوع صاعقه خود را به محل امن رسانده و از قرار گرفتن در نزدیک لوله‌های آب، دکل برق، اسکلت فلزی، دودکش‌های فلزی، پست فشار قوی برق، ‌ سیم خاردار و تک درخت یا در ارتفاعات پرهیز کنید.

والدین به فرزندان خود توصیه کنند، از شکستن شاخ و برگ درختان در روز طبیعت خودداری کرده و چنانچه در روز طبیعت قصد رفتن به کنار رودخانه‌ها و نهرهای پرآب را دارید، به اندازه کافی از جریان شدید رودخانه‌ها فاصله گرفته و مراقب فرزندان خود باشید.

خانوادهها مواظب چاههای روبازی که در اطراف شهرها وجود دارد باشند و از بازی کردن بچههای خود به دور از مراقبت و حیوانات غیر اهلی خودداری کنند.