پرداخت سهمیه اعتباری سوخت حدود 705 هزار راننده تاکسی

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور  درباره پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت سوخت برای بعضی از تاکسیرانان اظهار داشت: دو گروه ناوگان تاکسیرانی در کشور داریم مانند تاکسی‌های رسمی که سهمیه سوخت مشخصی در کارت سوختشان هر ماه ارائه می‌شود که برای تاکسی‌های بنزین‌سوز 400 لیتر، تاکسی‌های دوگانه سوز 250 لیتر و ون‌ها 600 لیتر است.

اخبار اجتماعی - وی گفت: یک گروه دیگر هم وجود دارد که مابه‌التفاوت 1500 تومانی افزایش قیمت سوخت را دریافت می‌کنند و این رانندگان متناسب با پیمایشی که دارند این پول به حسابشان برای سوخت‌گیری واریز می‌شود.

ضامنی بیان داشت: رانندگان تاکسی آژانس‌ها، سرویس مدارس و یکسری از خودروهای دوگانه‌سوز که دستگاه سوخت CNG در شهرشان ندارند بر اساس مصوبه کارگروه تخصیص سهمیه سوخت و بر اساس چارچوبی که ابلاغ کرده‌اند، هر ماه پیمایش‌های آنها بررسی و به وزارت کشور برای تأیید و نهایتا به وزارت نفت برای تأمین و پرداخت آن ارسال می‌شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر مرحله بهمن‌ماه پرداخت شده است و سهمیه اعتباری سوخت 704 هزار و 750 راننده به حسابشان واریز شده است که در جایگاه سوخت می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار داشت: ماه بهمن دولت یکصد میلیارد تومان فقط برای سهمیه این تعداد از رانندگان پرداخت کرده است.